SX-SuperFly
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 feb 2005
Ik heb twee pc's in huis, de ene maakt perfect verbinding met de modem (PC van 7 jaar oud met windows XP). De andere PC kan geen verbinding maken.
Als ik verbinding wil maken is het normaal noodzakelijk alleen de netwerksleutel in te voeren.
nu krijg ik echter een melding:
'voor het maken van een verbinding met dit netwerk zijn aanvullende aanmeldgegevens vereist (certificaat...)'
vervolgens moet ik invoeren 'gebruikersnaam', 'wachtwoord', en 'aanmeldingsdomein'.
Geen idee wat hiermee bedoeld wordt, lijkt me sowieso niet de bedoeling dat dit gevraagd wordt.
PC is 3 jaar oud, maximaal. Draait op windows 7.
Via apparaatbeheer de volgende netwerkadapters gevonden:
1. AMIT PCI 802.11 g Wireless LAN PC card
2. Realtek RTL8168C(P)8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS6.0)
Staan beide aan en werken naar behoren.
Als ik op het netwerk van de buren wil via het normale proces om verbinding te maken met een draadloos netwerk vraagt hij gewoon de netwerksleutel... erg vreemd!!
WIFI modem is een UBEE EVW3200, de nieuwe van Ziggo. Alle instelling staan goed. Geen MAC filter oid, flood detection etc. uit. Geen rare veranderingen, slechts een aantal poorten geopend.. moet het probleem niet zijn lijkt me. Firewall instellingen ook allemaal correct.
Bedraad verbinding maken met het modem is geen optie, pc staat te ver weg. Signaal is echter 'zeer goed'.
Iemand een oplossing of verklaring voor dit euvel?
Als ik verbinding wil maken is het normaal noodzakelijk alleen de netwerksleutel in te voeren.
nu krijg ik echter een melding:
'voor het maken van een verbinding met dit netwerk zijn aanvullende aanmeldgegevens vereist (certificaat...)'
vervolgens moet ik invoeren 'gebruikersnaam', 'wachtwoord', en 'aanmeldingsdomein'.
Geen idee wat hiermee bedoeld wordt, lijkt me sowieso niet de bedoeling dat dit gevraagd wordt.
PC is 3 jaar oud, maximaal. Draait op windows 7.
Via apparaatbeheer de volgende netwerkadapters gevonden:
1. AMIT PCI 802.11 g Wireless LAN PC card
2. Realtek RTL8168C(P)8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS6.0)
Staan beide aan en werken naar behoren.
Als ik op het netwerk van de buren wil via het normale proces om verbinding te maken met een draadloos netwerk vraagt hij gewoon de netwerksleutel... erg vreemd!!
WIFI modem is een UBEE EVW3200, de nieuwe van Ziggo. Alle instelling staan goed. Geen MAC filter oid, flood detection etc. uit. Geen rare veranderingen, slechts een aantal poorten geopend.. moet het probleem niet zijn lijkt me. Firewall instellingen ook allemaal correct.
Bedraad verbinding maken met het modem is geen optie, pc staat te ver weg. Signaal is echter 'zeer goed'.
Iemand een oplossing of verklaring voor dit euvel?
Laatst bewerkt: