geen verbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter mwr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mwr

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
hallo mensen,
hier een vraag vwb draadloze verbinding met mijn laptop,heb sinds kort een router aangeschaft om draadloos te internetten,het betrefd hier een router van het merk sitecom type wl-306 300n gigabit router xr,na deze te hebben aangesloten volgens de handleiding,welke op cd-rom staat en vervolgens de gegevens ingevoerd te hebben kon ik dus draadloos internetten, nou heel leuk,maar nu naar een week houdt ie voor gezien,(de router of de kaart in de laptop)heb gereset niets,heb volgens tips van het forum het stuurprogramma verwijderd alles afgesloten opnieuw opstarten geeft dus aan nieuwe hardware gevonden en geinstalleerd,geeft ie op de laptop aan dat er draadloze netwerken zijn maak verbinding deze komt tot stand ga naar de explorer type een adres in en vervolgens krijg ik de melding geen verbinding met het internet kan de website niet vinden,heb bij apparaat beheer gezien netwerk adapters,geeft ie aan dat de beide kaarten correct werken,wat kan hier nu toch de oorzaak van zijn.
heb ook geprobeerd rechtstreks op het modem geeft ie aan verbing met het netwerk (sitecom4c25f0)maar internetten ho maar ,wat doe ik verkeerd of wat is er defect,wie heeft raad in deze

Krijg je wel verbinding met de configuratiepagina van de router?
Dit kan je proberen door in Internet Explorer 1 van de volgende 6 adressen in te typen:
192.168.0.1
192.168.1.1
192.168.100.1
192.168.0.254
192.168.1.254
192.168.100.254

Indien dat WEL kan (je zal dan om gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd worden) dan heb je verbinding met je router, maar geeft je modem geen IP adres aan je router. Een router reset lost dit vaak op. (stroom eraf en dan er weer op)
Ook is het handig als je ons de provider geeft en wat meer interpunctie in je berichten gebruikt.

MvG,
Muchacho NL

Laatst bewerkt:
niets

hallo muchacho,

kan met de laptop noet op het internet komen ook niet rechstreeks via het modem,doet ie ook niets,zit nu op de desktop,heb het hier ook ingevoerd gebeurt ook niets,mijn provider is ziggo sinds kort maar heb al veel ellende gehad,met de desktop is het ok ,ik ben maar een leek hoor op dit gebied maar ik heb zo een idee dat die router niet helmaal zuiver is,als je meer gegevens nodig hebt hoor ik het wel

aanvulling

hallo muchacho,

heb vanmorgen nog even naar de internetverbinding gezien in het config scherm,maar daar geeft hij helemaal geen draadloos netwerk aan alleen lan ver binding,stond op het forum wat door ene frisian er op is gezet over draadloos netwerk dat heb ik stapsgewijs gedaan,en dan kom ik bij de verbindingen uit en wordt dus alleen maar lan netwerk gegeven ,dus zou het mogelijk zijn dat het modem geen ip adres geeft aan de router zoals je beschreef.

Hoi mwr,

Alvorens ik enige oplossing kan aanreiken, moet ik wel je verhaal snappen (en dat doe ik dus nu nog niet)

Daarom eerst nog een paar vragen:

kan met de laptop niet op het internet komen ook niet rechstreeks via het modem,doet ie ook niets,zit nu op de desktop,heb het hier ook ingevoerd gebeurt ook niets
??? Als er niets gebeurt, hoe stuur je dan deze berichten?

Hoeveel computers heb je, welke zijn met draad verbonden en welke moeten draadloos?

Je ISP is Ziggo; ik begrijp dat de modem die je gebruikt ook een Sitecom is. Klopt dit? Is deze modem door Ziggo geleverd? Heb je internet via ADSL of via Kabel?

Kan je deze vragen even beantwoorden. Dat maakt het voor mij meer duidelijk.
Alvast dank.

oplossing

hallo webster,muchaco,
laat ik met het volgende beginnen,dat het probleem is opgelost ,maar daar kom ik zometeen nog op,
had voorheen internet via kpn (hetnet)daar had ik de pc op en draadloos via een access point,werkte allemaal oke,ben nu dan sinds een een 6 weken over gegaan naar ziggo waar ik een totaal pakket heb van internet ,telefoon ,en digi tv.daar ziggo via de kabel gaat en het modem hiervan is uitgerust met een aansluiting van kabel naar modem en van modem naar pc kon ik met de laptop dus niet meer internetten,en mij werd verteld om er een router tussen te zetten en dan kon ik met de laptop weer op het internet ,zogezegd zo gedaan ,werkte prima,tot dat verleden week het over en uit was,ben toen met mijn laptop via bekabeling vanaf de router proberen te internetten ging ook niet,hierna rechtstreeks vanaf het modem op de laptop ook niet heb dus ook het modem spanningsloos gemaakt en opnieuw opstarten ging ook niet,dus een zeer raar verhaal voor jullie maar als leek?voor mij ook,heb vista afgelopen maandag verwijderd in een ietwat kwade bui en opnieuw geinstalleerd,en wat schetst mijn verbazing ,het internet werkt weer ,raar maar waar ,en de oorzaak vertel me het maar.
bij deze toch nog bedankt voor de energie die jullie er in hebben destiken ,en ben eigenlijk we benieuwd wat de oorzaak hiervan kan zijn,

bedankt mwr velda,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan