Geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceeslm

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2003
Hallo,
Ik heb sinds dinsdag j.l. geen dradloze verbinding meer ,op mijn tablet staat de hele tijd ''Opgeslagen,beveiligd met WPA/WPA2'' te knipperen.

Ook op mijn smartphone krijg ik hetzelfde te zien,terwijl ik niets aan de instelling heb gedaan van mijn sitecom router.
De tablet heb ik al terug zet naar de fabrieksinstelling ,maar niks hoor.

Soms staat er signaalsterkte uitstekend en dan weer zwak,maar verbinden doet hij echt niet.

beveiliging uit zetten op de router...
je kan erin met cmd vanaf elke windows pc...dan ipconfig tikken,dan het ip adres in de adresbalk van je browser,en dan wachtwoord geven...als het de eerste keer is,dan is het meestal !!!...1111 of 0000..

ollo

toen je het terug zette naar fabrieks instellingen,moest je toen niet opnieuw het wachtwoord in tikken??
weet je zeker,dat je het hoofdletter gedeelte goed had..of de cabs misschien had aan staan??

ollo

router al eens vd stroom gehaald? Heb je het probleem alleen met de smartphone en tablet of hebben je pc/laptops ook problemen?

Ja,dat heb ik ook geprobeerd en ik heb met alles wat draadloos is problemen

heb je al eens de tool inSSIDer laten draaien? Misschien zit er iemand in de buurt die op hetzelfde kanaal zit als jij? En wat als je een laptop of pc met een ethernet kabel aan de router hangt, geeft dat problemen?
En ja misschien is de router wel defect? Welk type van Sitecom is het juist?

Met een ethernetkabel heb ik geen problemen ,het is echt het draadloze wat het niet doet.
sitecom wln 4000.

Dat van tool inSSIDer snap ik echt niets van ,want ik krijg helemaal niets te zien bovenin ,terwijl mijn buren ook een router hebben op nog geen drie meter afstand.

Laatst bewerkt:
inSSIDer is een programma dat je kan downloaden vanaf http://www.metageek.net/products/inssider/
installeer dit programma op 1 van je laptops. Hiermee kan je zien of je buren niet precies of in de buurt van jouw draadloze kanaal zitten. Als er inderdaad overlap is probeer dan minstens een afstand van 5 kanalen te te creëren. Bij wireless op de 2.4Ghz (802.11b/g/n) heb je 13 kanalen. Zit er dus bv. iemand sterk uit te stralen op kanaal 6, zet jouw kanaal dan op 1 of 11 of 12.

Ik ben er toch achter gekomen hoe het werkt ,maar het is al opgelost .
Ik ben vandaag terug gegaan naar de winkel waar ik hem gekocht en daar zeiden ze dat deze kapot was ,want ook hij kreeg geen verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan