Geen verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helpnerd

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2011
Berichten
107
Hallo daar,
Ik heb sinds kort nogal een raar probleem.
Mijn computer zegt namelijk bij sommige programma's dat mijn internet niet goed werkt.

Bijvoorbeeld:
Skype->Ik kan bellen, met mensen chatten, maar bij de Skype Homepage zegt hij steeds "Skype Home niet beschikbaar"
Adobe Application Manager->Steeds als ik probeer in te loggen zegt hij dat er geen netwerk is gevonden
Bij verschillende games->Er staat dat het 'connecten' is mislukt doordat er geen verbinding is.

Ik heb dit probleem al ongeveer een week en ik vind het best wel irritant. Daarom besloot ik het maar op dit forum te plaatsen.
Ik heb gewoon goed internet, maar bij bijvoorbeeld die dingen staat er dat ik geen internet heb.
Het ligt (denk ik) niet aan mijn firewall, want dat heb ik al enkele malen getest.

Informatie over computer&netwerk:
Besturingssysteem: Windows 7
Computermerk: MEDION
Netwerkverbinding: LAN
RAM Geheugen: 6 GB
Type systeem: 64 bitsbesturingssysteem

Ik hoop dat dit genoeg informatie is voor iemand die hier misschien verstand mee heeft of ervaring mee heeft.
Alvast bedankt, Bram Bekebrede
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo helpnerd probeer eens verbingding te verbreken en dan opnieuw inschakelen heb ik ook gehad heb ook medion
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@pcfreak1997 Nope, werkt nog steeds niet.
Ik haal trouwens elke dag mijn LAN eruit, omdat ik via een homeplug zit.
 
Haal de stroom eens een minuut van je modem/router af en probeer het opnieuw.
Als dit niet werkt, probeer het dan op de eenvoudige manier met systeemherstel.
Zet hem terug voordat dit probleem zich voordeed.
 
Op het moment dat je geen verbinding hebt, probeer dan eens te pingen naar www.google.nl en 8.8.8.8. Dus: start/uitvoeren (WindowsKey+R) en dan CMD, vervolgens ping www.google.nl (enter) intypen. En daarna ping 8.8.8.8. Krijg je dan antwoord of timeouts?
 
Haal de stroom eens een minuut van je modem/router af en probeer het opnieuw.
Als dit niet werkt, probeer het dan op de eenvoudige manier met systeemherstel.
Zet hem terug voordat dit probleem zich voordeed.

Had ik ook al geprobeerd
 
Kijk eens in je router, of daar de instellingen goed zijn.

Start->uitvoeren->cmd->type ipconfig en zoek naar de standaardgateway.

Dat adres type je in de adresbalk van je webbrowser ( http://192.168.x.x )
Inloggen en loop je instellingen eens na.
 
Kijk eens in je router, of daar de instellingen goed zijn.

Start->uitvoeren->cmd->type ipconfig en zoek naar de standaardgateway.

Dat adres type je in de adresbalk van je webbrowser ( http://192.168.x.x )
Inloggen en loop je instellingen eens na.

Waar moet ik precies op letten? Het klopt wel dat ik laatst een UPNp heb gebruikt, maar deze programma's zijn wel beschikbaar op mijn andere pc's.
 
Zet alles eens op fabrieksinstellingen vanuit je browser.
Daarna ( indien nodig ) evt. aanpassingen maken.

Vergeet vooral je beveiliging niet.

PS. Al eens aan de kabel gehangen ? Om e.e.a. uit te sluiten.
Niet goed gelezen, je hangt al aan de kabel:o
 
Zet alles eens op fabrieksinstellingen vanuit je browser.
Daarna ( indien nodig ) evt. aanpassingen maken.

Vergeet vooral je beveiliging niet.

PS. Al eens aan de kabel gehangen ? Om e.e.a. uit te sluiten.
Niet goed gelezen, je hangt al aan de kabel:o

Helaas, heeft niet geholpen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan