geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

sierras

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
hallo,

Ik krijg niet voor elkaar om een hp draadloze printer ingesteld te krijgen in een netwerk omdat het niet herkend wordt.
Hoe moet ik beginnen om dit geinstalleerd te krijgenin windows 7
Het komt omdat het netwerk veranderd is en hij alleen de oude info onthoud, waar hij uiteraard geen reactie opgeeft.
ik weet het niet meer, kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe te doen.
Printer toevoegen via netwerk ziet hij niet dus wat te doen.

gr sierras

Hallo,

De oude software van je printer verwijderen dan opnieuw instellen en aangeven dat hij via het netwerk moet werken als het goed komt er tijden de installatie dat je printer met een usb kabel op de pc moet aansluiten ze de software de printer kan instellen voor in het netwerk.
Zo heeft mij geholpen met een epson wifi printer.

Eerste wat ik zou doen is het uitdraaien van de huidige netwerk-instellingen van de printer. Ik neem aan dat je op de printer (via de diverse knopjes erop) in staat bent om een status-pagina of netwerkinstellingen-pagina af te laten drukken, met daarop de huidige netwerk-instellingen van de printer.
Zodra je die hebt, leg die naast die van je eigen pc:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all > ipconf.txt && notepad ipconf.txt
Kijk of beiden in hetzelfde ip-netwerk zitten (bijv. het 192.168.2.x netwerk). Alleen als dat het geval is, dan kun je met de printer gaan communiceren.

Je kunt dan door het aanmaken van een lokale printer met een nieuw-aangemaakt TCP/IP poort (die verwijst naar het ip-adres van de printer) alsnog de printer aansturen/vinden.

Succes,

Tijs.

hoi,

Bedankt voor jullie beide antwoorden het probleem is verholpen. Er bleek nog steeds oude software achter te blijven/
Na goede verwijdering opnieuw geinstalleerd en hij doet het nu prima

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan