Geen verbindinge via de router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martha Posthumus

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Hallo,

Er is een verbindingprobleem bij mijn overburen met de linksys WRT 54G v7.
Er is wel verbinding met @home als ik de kabelstekker rechtstreeks in de computer (XP) doe, maar als ik het via de router wil doen dan is er geen verbinding.
Heb de firewall uit en antivirus F-secure op uit.
Het modem is een touchstone en is ook voor telefoon.

De stekkers zitten goed in de router en computer.
Verder heb ik de instellingen gechecked op automatisch IP-adres verkrijgen en
heb via uitvoeren-> cmd-> ipconfig /release en renew gedaan.
Hij geeft wel de juiste ip adressen. Ook heb ik mijn eigen router er al aanvast gehad maar hij doet niks.
De router is wel te zien op de laptop maar internet doet het niet.

groetjes Martha

Is de router al eens volledig gereset geweest?

Installeer dan de router volledig met de werkende instellingen op de pc, dan verbinding maken...

Dat weet ik niet, hij is wel eens gereset geweest, maar daarna is hij geupgrade met firmware. Heb net nog even bij linksys nagekeken, maar ik heb hem daarna niet gereset. Hoe moet ik resetten? Het knopje 30 seconden ingedrukt houden, maar moet de router dan aan wezen?

zet hem eerst uit... haal de router uit het netwerk en verbindt de pc rechstreeks met de modem. Dan resetten van router, router opnieuw installeren met instellingen waarop pc werkt...
vervolgens de router uitzetten vermijden.

Oké bedankt voor je hulp, ga het morgen proberen en daarna wel eerst proberen linksys te bellen of mailen.

Na 4x is het resetten gelukt, want het wachtwoord was eruit en de WPA-beveiliging ook, maar er is nog steeds geen verbinding, heb de antivirus en firewall eraf gehaald. En heb die router ook al op mijn eigen computer gezet, maar niks dus.

Heb nog geen 2 weken geleden firmware geflashed (heet dat geloof ik). Toen stopte ie steeds met de verbinding, maar dat ging beter en het afgelopen weekend ging het weer mis.
Wat kan ik nog doen om hem aan de praat te krijgen?
Heb alles gechecked, ip adres staat op automatisch, ipconfig released en renewed etc.
Als ik via linksys hulp zoek dan duurt het dag om alles weer overnieuw te doen of hebben ze ook telefonische helpdesk?
Die kon ik niet op hun website vinden.

groetjes
Martha

Laatst bewerkt:
Ondertussen is het probleem opgelost, de linksys helpdesk is 0800-0200101

Nadat ik hem gereset had, heb ik vergeten om de computernaam in de router te zetten, daarna had ie het wel gedaan. Tja op den duur krijg je oogkleppen op en dan zie je dingen over het hoofd. Ook wil ik even waarschuwen voor Compleet Anonymus, dat is een programma waarmee je anoniem het internet op kan. Dit programma kan de router en verbinding in de war maken, dit is w.s. ook bij mijn buurman gebeurd.
Hopelijk hebben anderen ook wat aan deze tip.

groetjes Martha

Gouden raad: als je je router reset steeds volledig terug installeren! doe het stap voor stap, zo voorkom je dat je stappen overslaat;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan