geen verwelkoms venster meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
ik heb een nieuwe installatie gedaan
en wat ik nu wel heb is dat ik een verwelkomvenster heb
en dat wil ik niet
gewoon als ik pc aanzet gewoon in windows zit
ik ben enige gebruiker

heb bij gebruikers optie aangevinkt "geen verwelkomvenster meer"
maar veel is er niet veranderd behalve het ,afsluit,opnieuw opstarten dat kleiner is gelijk in vorige versies van windows

Heb je misschien ook alle updates binnengehaald?

Kijk eens in accountbeheer of er een account voor .NET Framework is bij gekomen?
Zo ja, deze uitschakelen of deleten.

Of control userpasswords2 in uitvoeren intrommelen en bij geavanceerd onderin het vinkje weghalen.

het lukte wel
maar nu is alle mail en bureaublad is leeg
in acounds staat administrator als beheerder en ikzelf ook
normaal komt toch allen administrator te voorschijn als er geen beheerder is of vergis ik mij

hoe krijg ik weer normaal

Ikke niet begrijp, wat was er nu precies gelukt? met "control userpasswords2" of die .NET Framework account weghalen of uitschakelen?

Normaal kun je überhaupt geen beheerder weghalen, alleen als administrator, maar dan wil windows dat je een nieuwe maakt.

En idd, administator staat er niet in als je als beheerder naar accountbeheer gaat.

ikke uitleg
was andere acound iets van aspi.net dacht ik
als ik opstart kom ik wel in windows maar dan komt administrator dan log ik in

bij acounds staan ze mooi naast elkaar administrator en ikzelf alletwee als beheerder

misschien effe systeemherstel doen dan lijk mij nu het logische op dat momment

Ikke nog steeds niet begrijp.:D

Je moet je dus nog steeds aanmelden?

Dan maar een systeemherstel en overnieuw beginnen.:cool:

daar ga ik morgen mijn hoofd over breken moest er al 2 uur in liggen :D

niet zomaar verwijderen die account !!!

nieuw tekstdocument aanmaken en dit er in plakken

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList]
"ASPNET"=dword:00000000

OPM: als je de administrator account ook wil verbergen : "Administrator"=dword:00000000 toevoegen aan dat tekstbestand (zonder spatie tussen het vorige) er vlak onder dus :)
opslaan als ASPNET.REG niet .txt dus kiezen voor "alle bestanden" dubbelklikken erop en toevoegen accepteren :)

EDIT : - zo vermijd je dat de .NET framework niet meer werkt - door het wissen van die account; soms helpt de SP1 update van datzelfde framework ook dit probleem ... maar die aspnet waarde in het register is dus gewoon door MS vergeten !! (dit verwijdert niet, maar verbergt em gewoon ... wat ie dus zou moetten zijn !)

Laatst bewerkt:
ik had hem al verwijderd
we zullen zien welke problemen ik krijg
voor momment is alles ok

dus ook het verwelkomscherm,dus vraag is opgelost:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan