Geen verzendknop in Outlook Express 6

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lpd2 Nwb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 sep 2009
Hallo,

Eerst even de situatie uitleggen:
We werken hier met een groot netwerk waarbij de mails vanaf verschillende werkplekken naar een bepaalde laptop gestuurd worden. Hierbij tikken de gebruikers hun mail gewoon in Outlook Express 6 en sturen deze als bijlage in Ms Outlook naar de mail-account.

Als we de mail hebben ontvangen zetten we deze bijlage op een USB-stick en versturen deze weer op een andere laptop die aan het internet hangt. Het klinkt omslachtig maar dit is een beveiligingskwestie, het betreffende netwerk mag niet aangesloten zijn op het internet.

Het Probleem:
Voorheen hadden we hier nooit geen problemen mee maar een sinds kort hebben we een probleem! Als we de mail openen vanaf de USB-stick verschijnt er geen "Zend" knop", we kunnen alleen doorsturen of beantwoorden...
Als je een nieuwe mail tikt in Outlook Express (op de internet laptop) heb je dit probleem niet, dan kan je de mail gewoon versturen.

Dit probleem hebben we al een keer eerder gehad en toen hebben we in het register het volgende gedaan:
In de map; HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MICROSOFT\INTERNET EXPLORER\MAIN\FEATURE CONTROL.
Hierin hebben we; FEATURE_HONOR_XUNSENT_IN_FILE aangemaakt met de volgende Dword Waarde: msimn.exe met een waarde van 1
Toen was het probleem verholpen maar sinds kort is de laptop opnieuw ingespoeld (met dezelfde image) en is het probleem terug. Opnieuw hebben we de bovenstaande oplossing toegepast maar dit heeft geen effect.
Nog steeds geen "Zend knop", zou iemand ons kunnen helpen om de "Zend" knop weer te vinden.

Alvast bedankt,
Gizmo

De situatie heb ik nog niet helemaal in overzicht, maar de rode lijn vereenvoudigd is:

• Er is PC1 met Outlook Express 6 waarop een mail wordt getypt.
  • Deze mail wordt niet verstuurd, maar bewaard als een email (.eml) bestand
  • Dit .eml bestand wordt met Microsoft Outlook als bijlage naar PC2 verstuurd
  • Deze bijlage wordt op PC2 opgeslagen op een USB stick
  • Deze USB stick wordt op PC3 weer ingelezen met Outlook Express 6
  • Hier is vervolgens geen Zend-knop zichtbaar, alleen doorsturen en beantwoorden

Klopt het verhaal zo?
Verder kan ik alleen maar het verhaal bevestigen.
Als ik een .eml bestand dubbelklik, kan ik alleen maar beantwoorden en doorsturen
Als ik het regbestand (zoals omschreven) inlaad, dan lukt het wel.

Kan er een typefout gemaakt zijn bij het regbestand?
Voor de zekerheid heb ik het regbestand wat bij mij werkte als bijlage (gezipt) meegestuurd.

Bijlagen

Probleem verholpen

Troebadoer,

Je verhaal in het kort klopt!
Het zipje heb ik uitgevoerd en het werkt... Het gekke is alleen dat de oude er direct boven staat en precies hetzelfde is!!! Vreemd nietwaar?

We zijn hier in ieder geval erg geholpen. Het scheelt een hoop knip en plak werk!

Bedankt voor je snelle reactie!
Gizmo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan