Geen Vga-signaal beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Riemer

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2006
Hallo,

Ik heb een vraag over mijn beeldscherm. als ik mijn computer aanzet blijft het beeldscherm gewoon op stand-by staan. Als ik mijn beeldscherm dan uit en daarna aan zet, staat er: VGA-ingang: Geen ingangssignaal. Het ligt niet aan mijn beelscherm, omdat ik die al op een andere pc heb aangesloten en toen deed hij het gewoon.

Kan iemand me alsjeblieft helpen?

[Edit]: Oja, ik heb trouwens een Compaq FP1706 flatscreen.

Laatst bewerkt:
Misschien is de videokaart kapot.
Heb je de mogelijkheid om te kijken of een andere monitor het wel doet, probeer dat dan eens.

Jammer, maar die deed het ook niet, dit was een Philips scherm en nu stond er: No video input. :S

Dan zal het waarschijnlijk aan de videokaart liggen.

Als het een losse videokaart is, haal deze er dan uit. En kijk of de pc dan opstart. Is de videokaart geïntegreerd op het moederbord, dan zou ik op zoek gaan naar iemand die het kan testen voor je. Voor het geval dat het straks niet de videokaart blijkt te zijn.
Is dit probleem zo in ene verschenen ?
Draaien de fans van de pc verder wel ?

ik ga het nu ff zonder video kaart proberen, en wat zijn trouwens de fans van een comp (zit niet vaak op forums ofzo)

In de voeding zit bijvoorbeeld een ventilator, op zijn Engels "fan". Meervoud is dan fans.
Dus in het Nederlands of de ventilatoren draaien.

ik heb dus net m'n videokaart eruit gehaald en me bleedscherm in dat andere gat geplugd maar er gebeurd nog steeds niets met m'n beeld. het probleem is eigenlijk zomaar verschenen ja, ik zette me computer uit en de volgende ochtend toen ik hem aan wou zetten gebeurde er niets, volgens mij draaien alle fans wel ja, in ieder geval elke die ik kan zien

ik heb mijn videokaart net weer er in gezet daarvan draait de fan ook

Laatst bewerkt:
en me bleedscherm in dat andere gat geplugd
Wat bedoel je hiermee? Heb je ook een onboard grafische kaart? Dan moet je die in de BIOS wel op Enabled zetten als je de "losse" grafische kaart er uit haalt.

ime beeldscherm in dat andere gat geplugd maar er gebeurd nog steeds niets met m'n beeld.

Welke aansluiting heb je VGA (bovenste op plaatje), DVI of allebei ?
http://images.tomshardware.com/2005/12/09/seven_of_nvidia/asus_dvi_adapter.jpg

Als er nog steeds geen beeld is zonder videokaart zou een ander onderdeel wel voor het probleem kunnen zorgen.
Misschien is het verstandig om je vraag ook even hier (http://www.helpmij.nl/forum/) te stellen, op dat forum zal wat meer kennis aanwezig zijn verwacht ik.
Zelf zou ik dan gokken op een moederbord probleem of de voeding. Maar zo in ene terwijl het systeem eerder prima heeft gewerkt is wel apart.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik vermoed dat het een geheugen probleem is .
als je pc boot dan moet jet lampje van de monitor van bv geel naar groen springen .
meestal als dat niet gebeurd is dat een geheugen probleem .

Kijk je hebt dus 2 VGA aansluitingen 1 is je moederbord (verticaal) en de andere is op je videokaart zelf (horizontale gleuf).

Je PC ventilatoren gaan wel draaien dus ze krijgen stroom, oftewel de voeding is oke.
Het zal dus of aan het moederbord liggen of het geheugen, zoals ultraplex zegt.
Als je meerdere geheugen modules (reepjes) hebt, haal er dan 1 uit en probeer op te starten.
Lukt het niet wissel ze dan om, en probeer nog een keer.

Aangezien je niet weet waar wat zit en hoe het eruit zit, lijkt het mij verstandig dat ding naar de PC boer te brengen, op het eerste gezicht, lijkt je mobo overleden.

Als je het zelf wilt doen, kijk eens naar onderstaande.

Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clrcmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

Ik ga wel ff naar die sjaak waarvan ik me comp heb gekocht, dankje voor al de hulp

riemer .
je hebt dus een losse videokaart 8xagp? .
en een on board video chip .
haal nu eens de agp kaart er uit .
en zet dan eens in het bios de video chip/kaart van het bord aan .
en sluit daar dan eens je monitor op aan .
als je dan wel beeld hebt en de pc boot gewoon .
dan kan het aan de videokaart liggen .

aan me videokaart ligt het niet want ik heb al een andere videokaart erin gestopt en toen deed ie het nog steeds niet, me videokaart deed het wel op een andere computer

agp poort stuk ???? .
probeer eens de onboard video .
dan heb je tenminste beeld als het goed is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan