Geen VGA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linto

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Ik heb gisteren een nieuw mobo geplaatst, ging allemaal vlotjes. Een klein uurtje later stond mijn case helemaal terug in elkaar. Ik dolgelukkig alle kabeltjes achteraan ingeplugd, sta ik daar met de laatste kabel in mijn hand, die van het scherm. Blijkt dat er geen aansluiting is voor men scherm (om van dood te gaan, want nu kon ik de boel nog niet eens testen). Ik heb nog wel een COM1 poort over, die is even groot, maar die heeft een male aansluiting net zoals de kabel zelf.
Lees ik nadien op die doos: VGA: NO. Moet ik dan een VGA-kaart installeren, of kan ik via een aparte adapter mijn scherm op die COM1 poort aansluiten?

Groetjes

Voor zover ik weet is het volledig onmogelijk om uw monitor op een com poort aan te sluiten. Zou mooi zijn in ieder geval...

Je hebt een videokaart nodig. En nog het liefste een AGP-kaart (speciaal voor de monitor) als je daar een slot voor hebt in de computer (meestal een bruine slot, iets groter dan de PCI sloten)

Geplaatst door killer_boots
Voor zover ik weet is het volledig onmogelijk om uw monitor op een com poort aan te sluiten. Zou mooi zijn in ieder geval...

Dacht ik al wel, dan maar een videokaartje kopen

Ok,

Indien je een gamer bent:
Geforce IV Titanium 4200 128 Mb DDR... Kost -200euro, en is zijn prijs zeker waard!

Indien geen gamer:
Dan voldoet een goedkope SiS 315 64Mb ook al en kost ong 45 euro...

Je ziet maar....

Ik ben geen echte gamer.
Ik had zelf ook al zoiets van een goedkoop 64 MB kaartje in gedachten (mss zelfs een 32 Mb). De graphics komen bij mij niet op de eerste plaats.

Misschien de 2dehandsmarkt? Een goeie oude matrox mystique of een G200 voor een 15 a 20tal euro?

Misschien wel, maar ik zie dat er al 64 MB kaartjes zijn die nieuw amper het dubbel kosten van zo'n tweedehands ding. Het is dan misschien niet te vergelijken met een geforce4 of zo, maar toch wel voldoende he

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan