Geen virus op HD, maar blijf virus wel doorsturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikbenfritsie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2003
Berichten
4
okie, zoals de titel als zegt. Norton 2003 en housecall online kunnen GEEN yahaaK virus op mijn Hard disk vinden, maar toch blijf ik emailtjes versturen met het virus. Ik weet dat Norton werkt, want hij detect het virus wel wanneer zelf emailtjes krijg met dat virus. Ik snap er niks van.. Allles al geprobeerd: Temp leeggemaakt, gezocht op mijn hd naar bepaalde *.*exe files en *.*scr files -> kan niks vinden. preview plane van outlook uitgezet.

mijn Pc zit op netwerk en niemand anders op het netwerk heeft er last van. Ik draai zelf windows '98.

Kan iemand mij helpen
 
Hoe weet je zeker dat het virus van jou pc af komt. Veel virussen passen namelijk ook het afzendadres aan.
 
Zeker weten doe ik dat niet maar hij pakt wel mijn contacts. En hij pakt ellke keer mijn contacts.

sommige contacts hebben in een tijdsbestek van 3 dagen al meer dan 30 emails van mij gekregen.

Maar een ding is wel zeker dat ik het virus NIET op mijn hard disk heb staan, maar ik blijf wel - iig via mijn emailadres - die emailtjes versturen. Per dag krijg ik meer dan 30 emails in mijn inbox van " delivery status enzovoorts".

Ik weet niet wat ik hieraan moet doen.
 
Geplaatst door ikbenfritsie
Zeker weten doe ik dat niet maar hij pakt wel mijn contacts. En hij pakt ellke keer mijn contacts.

heb je al geprobeerd een dag lang niet online te gaan? En dan kijken of andere mensen nog meeltjes krijgen??? Of heb je al een nieuw hotmailadres aangemaakt, die in je contactpersonenlijst zetten (als het goed is ben jij de enige op de hele wereld die dat adres in zijn lijst heeft) en dan kijken of die account ook besmette meeltjes binnenkrijgt??
 
Volgens mij is het doorsturen van het virus naar je contactpersonen, één van de dingen die et virus (Yaha) kan.
 
Geplaatst door Muurhond
Volgens mij is het doorsturen van het virus naar je contactpersonen, één van de dingen die et virus (Yaha) kan.

Ja dat is idd een van de dingen die het virus doet, maar de andere symptonen heb ik niet ( geen internet, een slecht werkend firewall, dat norton niet meer werkt -> dat werkt bij mij nog allemaal als een zonnetje.


Geplaatst door MEelman [/i]heb je al geprobeerd een dag lang niet online te gaan? En dan kijken of andere mensen nog meeltjes krijgen??? Of heb je al een nieuw hotmailadres aangemaakt, die in je contactpersonenlijst zetten (als het goed is ben jij de enige op de hele wereld die dat adres in zijn lijst heeft) en dan kijken of die account ook besmette meeltjes binnenkrijgt??

Het virus stuurt ook gewoon emailtjes, wanneer ik mijn pc helemaal niet aan heb staan. ( ik zie op welk moment hij die emailtjes verstuurt heb, doordat wanneer ik mijn pc en email weer opstart heel mijn inbox volzit met meeltjes van Delivery Status Unkown van een bepaald tijdstip) En ik weet wel dat het virus het verzendadres aanpast, maar het kan toch niet zijn dat bepaalde contacts VAN MIJ in drie dagen tijd 30 emails met het virus krijgen????
 
Ik heb hier volgens mij hetzelfde probleem. NAV vind niks (meer). Ook housecall niet. Toch krijg ik steeds virusmeldingen binnen van binnengekomen mail, doet NAV het niet op 1 van de PC's, werkt internet niet en dan weer wel. Een spookverhaal waar ik nog niet uit ben......
 
Misschien wordt er e.e.a. van de server bij je provider verstuurd, haal die voor de zekerheid eens leeg.
 
Wat bedoel je daar precies mee Wim? Ik neem aan dat je iets anders bedoelt dan het leeghalen van mijn inbox?
 
Afhankelijk van je instellingen in je e-mailprogramma kunnen er ook mail op de server bij je provider blijven staan. Ik laat zelf altijd een kopie op de server staan tot ik ze ook daadwerkelijk uit de verwijderde items heb verwijderd. Je kunt deze deze online (via Internet) over het algemeen bekijken. Omdat ze bij ikbenfritsie ook worden verstuurd als de pc uitstaat moet er ergens iets buiten de ps niet helemaal ok zijn, of iemand anders moet ze uit zijn naam versturen.
 
saldos, ik kan je wel zoenen. ik heb je link gedraaid op alle drie mijn netwerk PC's. Op 1 van deze vond hij 430 (!!!!) files die besmet waren met het Yaha virus. Inmiddels is alles schoon en lijkt alles weer als een zonnetje te draaien. Ben ik nu ook gelijk beschermd tegen nieuwe aanvallen?
Nogmaals veel dank. Ik overwoog al om alle PC's opnieuw te gaan formatteren.....
 
Te vroeg gejuichd?
Ik merk dat ik toch nog wat problemen ondervind met mijn internetverbinding. Gewoon via de explorer naar mijn startpagina wil niet, maar met de snelkoppeling naar helpmij weer wel. Zoeken gaat traag, en als ik een zoekopdracht wil aanklikken, vindt hij de pagina weer niet.
Kan het zijn dat de reparatie gepaard gaat met het weggooien van essentiele bestanden?
 
okie wim1960, saldos, ik ben toch maar ff gaan kijken op de pc van mijn kleine broertje of ik daar toch niet toevallig een identity aangemaakt had en dat ie daar berichten op de server achtliet. Wat bleek mijn kleine broertje gebruikte deze account soms, zodat ie niet zijn online account hoefde te gebruiken. Dus ik gooi de link van saldos ertegenaan. en ja hoor totaal infected. Na ik weet nu in ieder geval waar het vandaan komt. En hopen dat het niet meer terugkomt.

dudes, onwijs bedankt voor de hulp

Greetingz
 
heb jij verder geen problemen meer ikbenfritsie? bij mij kan ik op 1 pc een groot aantal internetpag's niet meer benaderen, waaronder helpmij. de homepage wel, maar als ik dan bijv. ga zoeken, is ie ineens weer verdwenen...
ik heb geen idee hoe ik dit moet repareren. ja een format, maar daar ben ik niet blij mee...
 
chello

volgens mij heeft chello ook problemen zie chello pagina
support en dan status. meschien weet iemand iets meer. ik heb ook die kleine probleempjes.
 
bij mij is toch iets anders aan de hand, want alleen op de pc's die besmet waren, heb ik problemen. 1 pc is gevrijwaard gebleven en daar zit ik nu achter. daar kan ik helpmij nog mee bereiken, de andere niet.....
 
Graag gedaan jongens.

gompie1304,
Jou probleem met het internet los je zo op: (doe dit alleen als je windows 98/me hebt):

Je gaat naar start-uitvoeren en typt regedit bij openen, dan op ok.

Daarna ga je naar Hkey local machine, klikt op het plusje en dan wordt het een minnetje. Je doet hetzelfde met:system-current control set-services, daar heb je een map die winsock2 heet(let op:verwijder alleen de winsock2 en niet de winsock!). Daar klik je op en markeert hem, en die verwijder je d.m.v. "delete".
Daarna ga je naar start-instellingen-configuratiescherm-netwerk. Je verwijderd daar TCP/IP van je netwerk kaart.
daarna klik je op toevoegen, dan komt een ander schermpje die protocol heet, dan weer "toevoegen"klikken.
Dan krijg je een ander scherm:Aan de linkerkant kies je voor microsoft(klik) en aan de rechterkant kies je voor TCP/IP(klik). je klikt op OK en daarna weer op OK en dan zegt de computer: de instellingen zijn pas van kracht als je je computer opstart> restart je computer

Dan zou je probleem zeker opgelost moeten zijn.
 
Saldos, ik kan je oplossing niet gebruiken, want ik werk met XPpro. Inmiddels heb ik een oude backup (incl. het yahavirus) teruggezet, daar de fix door gedraaid en nu doet helpmij het weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan