Geen virus wel virussen verstuurd

• Onderwerp starter Onderwerp starter rudo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rudo

Verenigingslid
Lid geworden
28 feb 2001
Onze computer verstuurt op eigen initiatief berichten met een virus eraan geplakt naar mensen in mijn adresboek. Maar volgens AVG is de computer virusvrij. Hoe kom ik hier nu weer vanaf want ik vind dit erg vervelend.

Ik neem aan dat je hebt gescand met AVG Anti-Virus.

Doe dan het volgende:

1.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

• Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
Start op in veilige modus

Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.
    Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

* Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.
2. Download en uitleg AdAware

3. Download en uitleg Spybot S&D

Je kan inderdaad ook nog even een online-scan doen bij Housecall.

Hoe ben je erachter gekomen dat je pc virussen verstuurd?

Wanneer je van vrienden/collega's/familie hoort dat je een virus verstuurd, hoeft dit niet waar te zijn.

Wanneer jij bij iemand anders in zijn adressenboek staat, kan het virus jouw e-mailadres als afzender gebruiken.

Inderdaad heb ik via kennissen gehoord dat zij mailtjes van mij hadden gekregen.
Heb al jullie tips opgevolgd en nu maar afwachten. Iedereen weer van harte bedankt.

Inderdaad heb ik via kennissen gehoord dat zij mailtjes van mij hadden gekregen.
Heb al jullie tips opgevolgd en nu maar afwachten. Iedereen weer van harte bedankt.

Hou er dan maar rekening mee, dat het virus niet op jouw pc aanwezig is.
In de eigenschappen van het mailtje, kan je achterhalen waar het oorspronkelijk vandaan komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan