Geen volledig venster bij maximaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceebee

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
Berichten
97
Als ik het Wordvenster maximaliseer, dan wordt niet mijn volledige scherm gevuld. Een klein deel (varieert) aan de bovenkant blijft vrij en daar zijn eventueel de achterliggende applicaties zichtbaar.
Dit gebeurt niet altijd. Soms verdwijnt het verschijnsel weer bij het openen van een nieuw document, kortom merkwaardig onvoorspelbaar gedrag.
Enig idee?
 
En zo? Ga op een hoekje staan met ingedrukte linker-muisknop en sleep naar gewenste grootte. Met dat vierkantje wordt deze instelling niet onthouden. Dit kan je ook uitvoeren met je mailvensters.

Voor browservensters geldt een ander verhaal: klik een hyperlink op een web-pagina met de rechter-muisknop aan. Kies 'openen in nieuw venster' in het snelmenu. Ga nu terug naar het eerste scherm wat je geopend hebt (dus het scherm, waar je vandaan komt), en sluit het. Ga nu naar het door de hyperlink geopende venster, en sleep dit met de muisknop naar de grootte die je wilt. De maximaliseren knop hierbij dus NIET gebruiken (vierkantje rechtboven), want dat is maar een tijdelijke instelling, en die wordt NIET onthouden. Hierna druk je de Ctrl knop in, houd hem ingedrukt, en sluit het venster, door op 'sluiten' in menu 'Bestand' te klikken. In het vervolg hoort nu elk nieuw venster dat je opent op de op deze wijze ingestelde grootte te openen. (copyright @ Ton Kleinkramer)
 
Laatst bewerkt:
Werkt niet

Er valt niet te slepen aan het scherm, immers het staat geopend in volledig scherm.
Overigens ben ik vergeten te vermelden, dat aan de onderkant een evenredig groot deel -gelijk aan het verloren deel aan de bovenzijde- van het scherm is verdwenen.
Zo ben ik de statusbalk enzo kwijt.
 

Bijlagen

  • Afbeelding1.gif
    Afbeelding1.gif
    18,4 KB · Weergaven: 199
Misschien in de bovenste balk van Word (donkerblauw) met links vastklikken en omhoog slepen?
 
Dus je kan niet op de bovenste rand gaan staan met de muis en naar boven trekken?

Erbicom was ietsje eerder maar komt op hetzelfde neer. :)
 
Laatst bewerkt:
Vast

Er valt niets te slepen. Hij gedraagt zich als ware het volledig scherm en ziet er ook zo ook, alleen te laag geplaatst....
 
Ben er ook niet echt uit, wat betreft die statusbalk: Als u de statusbalk wilt weergeven, klikt u op Opties in het menu Extra, klikt u op het tabblad Weergave en schakelt u het selectievakje Statusbalk onder Weergeven in. En misschien staat hier nog wat zinnigs op.
 
Geen volledig scherm

De link slaat op de Optie volledig scherm, wat niet van toepassing is.
De statusbalk staat gewoon aangevinkt, maar de kwestie is dat heel het gemaximaliseerde venster een deel naar beneden is gezakt (zie afbeelding).

Overigens als ik nu weer opstart is alles weer normaal. Dit komt niet altijd voor en doet zich uitsluitend bij Word voor.
 
Als ik jouw plaatje goed heb bekeken staat jouw word ingesteld als afdrukvoorbeeld.
Check de volgende setting: Ga in je menubalk naar beeld en klik deze aan dan zal je zien dat "Afdrukvoorbeeld" staat geselecteerd de instelling zorgt ervoor dat de word indeling erzo uitziet alsof het zo van de printer komt. Wil je gewoon een volle pagina dan kan je in deze zelfde menu optie de instelling "Normaal" kiezen. Onthou dat word de vervelende eigenschap heeft om de laatst ingestelde beeld instelling te bewaren. Dat houdt in dat als jij als laatst de beeld instelling "Afdrukvoorbeeld" kiest en je sluit word af dan zal word bij het openen dan ook deze instelling laten zien. Je zal bij afsluiten van word dan eerst kijken of je de laatst gekozen instelling wilt bewaren of niet.

Met vriendelijke groet.
 
Laatst bewerkt:
Beeldweergave irrelevant

De ingestelde beeldweergave is irrelevant en heeft niets met het probleem te maken. Wisseling heeft dan ook totaal geen effect.
Mogelijk dat het iets in het register is, maar ja wat ....
In oudere versies van Word kon je Word opnieuw 'registreren', maar die optie lijkt verdwenen.
 
wat bij mij werkte is het volgende (wel een beetje een grove manier):
word opstarten en maximaliseren
doe Ctrl+Alt+Delete
ga naar Taakbeheer
beëindig de taak Microsoft Word
start na beëindiging van Microsoft Word, Microsoft Word opnieuw op
maximaliseer en het werkt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan