Geen VPN verbinding, foutmelding 721

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bloffertje

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
Hoi All,

Ik wil graag een VPN verbinding maken met mijn werk, maar dan krijg ik de foutmelding 721:confused:

Nadat ik met KPN had gebeld, kreeg ik een nieuwe router, die dit zou moeten ondersteunen, de speed touch 780. Nog steeds lukt het niet.

KPN kon mij op dat moment niet meer helpen. Dan met speedtouch zelf gebeld.
Met hun heb ik al mijn poorten geopend, maar nog kan ik geen verbinding maken.

Waar kan dit aan liggen?????

Alvast bedankt!

Welke poorten heb je open gezet?

Heb je protocol 47 (GRE) ook open gezet?

Tjee daar had ict van mijn werk het ook al over, nee dus, denk ik.:o
Met diegene van speedtouch zelf, had ik alleen poort 1701 en 1723 geopend.
Maar ook alles uitgeschakeld schijnbaar, zodat er wel een verbinding tot stand moest komen, maar wat we toen precies hebben gedaan weet ik niet precies meer.

Maar vertel over protocol 47 (GRE)???

Alvast bedankt voor het reageren.

Dat gaat niet via Nat maar dient via telnet te gaan (tenminste de oudere speedtouchen)

Telnet naar de speedtouch.
Geef usernaam en passwoord indien nodig en geeft de volgende commando's

nat unbind application=GRE port=1
saveall

Als dat niet werkt:

Telnet naar de speedtouch.
Geef usernaam en passwoord indien nodig en geeft de volgende commando's

nat <enter>
create protocol=47 inside_addr=10.0.0.1 outside_addr=0 <enter>
saveall

Vul voor 10.0.0.1 het adres in waar de VPN heen moet

Trouwens die speedtouch is de router van je werk of van je thuis? VPN moet ingesteld staan op het werk.

Laatst bewerkt:
Nee leuk, telnet?¿

Ik ben ook maar een leek, die hier veel leert, maar dit niet weet!!!

Mijn VPN verbinding wil ik maken vanaf thuis, naar mijn werk.
Thuis heb ik een Speed Touch 780.
Via mijn werk heb ik een mooie beschrijving gekregen hoe ik dit allemaal moet doen, dat klopt ook allemaal, maar dan kan ik dus geen verbinding maken en gaf hij foutmelding 721 aan en nu geeft hij foutmelding 800 aan.

Laat denk ik alles thuis maar zitten eerst.

Als de vpn niet opkomt met melding 721 is zeer waarschijnlijk je account (nog) niet geschikt om vpn verbinding te maken

Mijn account is al toegewezen. Anders had ik niet met ict van mijn werk hoeven bellen en gewoon geduld moeten hebben :)

Dan houdt het voor mij op. Die melding heeft betrekking op je account en er zal op je werk gekeken moeten worden naar dat account. Wellicht een vinkje vergeten bij remote access.

Volgens ICT moet ik een nieuwe router aanschaffen, de usrobotics. Het schijnt toch aan de speedtouch te liggen:(

Het zal dan wel zo zijn als zij het zeggen.

Ik ben het nog niet eerder tegen gekomen. Ik kan van netwerken met een speedtouch naar netwerken met een speedtouch.

Wellicht eerst proberen firmware update?

Ik had het nog niet opgegeven, het zou toch moeten kunnen.
Windows one care zou geen invloed hebben volgens de experts. Als ik wilde verbinden, kreeg ik wel een andere foutmelding.
Toch nog eens proberen. En........ ik heb verbinding!!!!:thumb:
One care heb ik geconfigureerd en alles werkt. Dat het eerder niet lukte, kwam omdat de vpn eruit lag, blijkt nu achteraf, hoezo toeval!
Hoe simpel kan het zijn.
Bedankt voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan