Geen vrij AGP slot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanja1968

Meubilair
Lid geworden
29 sep 2002
Mijn ouders zitten net genoeg achter de pc om hun oude P2 350 mhz te vervangen door deze pc:

Powerline Intel Celeron 2.4GHz
Meerprijs
Behuizing Powerline Miditower ATX
Moederbord Intel Desktop Board D845GVSRL
Processor Intel Celeron 2400MHz
Geheugen 256Mb DDR333
Videokaart onboard VGA (geen vrij AGP slot)
Harde schijf 40Gb 7200rpm IDE
CD-Brander 52x32x52x IDE
Diskettestation 1.44Mb
Geluidskaart 3D sound onboard
Netwerkkaart 10/100Mbit onboard
Speakers Stereo speakerset
Toetsenbord 104-keys toetsenbord PS/2
Muis Scrollmuis PS/2
Software

Prijs : 385 €
Dit is voor hun al een supervooruitgang.

Enige wat ik bezwaarlijk vind, is dat er geen AGP slot vrij is. Wat nu als deze onboard kaart kapot zou gaan, bestaan er dan nog pci kaarten voor dit systeem?

Wie is bekend met dit soort systemen zonder AGP slot? Is mijn bezwaar gegrond of maakt het tegenwoordig niet meer zo uit?

Alvast bedankt weer voor alle tips!

PS. Ik koop graag bij Powerline omdat ik daar al heel veel systemen heb gekocht naar volle tevredenheid. Ook de service en kennis vind ik daar OK! Maar als jullie een beter systeempje bij mij in de buurt weten hou ik mij ook aanbevolen voor suggesties. (zuid-Holland)

Laatst bewerkt:
Hey Tanja,

PCI videokaarten zijn er nog wel, maar niet echt heel veel meer. Tegen de tijd dat de onboard videokaart stuk is, vrees ik dat de pci videokaarten in het museum staan :) . Als je ouders alleen een beetje internetten/ word bestandjes maken, dan denk ik dat ze met dit systeem behoorlijk lang vooruit kunnen. Als ze heftig gaan gamen zullen ze toch weer een ander systeem moeten aanschaffen :D.

Geplaatst door basvdK
Hey Tanja,

Als je ouders alleen een beetje internetten/ word bestandjes maken, dan denk ik dat ze met dit systeem behoorlijk lang vooruit kunnen.

Dat is inderdaad precies wat ze ermee doen. Mailen, word, surfen en digitale foto's bekijken. Misschien nog een beetje branden, want er zit nu een brander bij:D

Maar er is dus geen alternatief voor als deze onboardkaart kapot gaat. Ik weet ook niet of onboard videokaarten in de regel snel kapot zijn eigenlijk.

Ik heb niet veel ervaring met onboard videokaarten maar mij lijkt het niet dat ze eerder kapot gaan dan bijvoorbeeld de processor oid.

In de regel gaan die dingen best lang mee, net zo lang als een gemiddeld moederbord, lang genoeg dus :)

Je ouders gaan wel helemaal in de IT he? Nieuwe PC nieuwe internet.... :D.

Yep, ik heb ze omgeturnd. Hun pc werd iedere keer zo traag, en die extra hd van 40GB maakt zo'n herrie dat ze met een schone lei willen beginnen:D Ik heb niet eens hoeven pushen. Maar ze hadden er nooit aan begonnen als ze niet af en toe "HELPPP" konden roepen :D

@Megabit, maar processors kun je toch vervangen? Maar ik denk inderdaad dat ik me druk maak om niets.;)

Maar zoals ik in het eerste bericht al meldde, als er betere systemen zijn in de buurt voor hetzelfde geld, dan hoor ik dat ook graag.

Laatst bewerkt:
@Tanja1968, dat is waar ja, maar ik heb het hier even over de levensduur ;).

Ok, ik geloof dat ze ca 4 jaar voor deze pc in gedachten hebben. Tegen die tijd, met deze vooruitgang in de pc's zijn ze toch wel weer aan een nieuwe toe. Dat houdt hij denk ik wel vol met hun gebruik. :thumb:

ik wil niet vervelent zij hoor maar volgens mij kan je een moederbort ook vervanne

je moet wat meer los en vast maken maar je hebt er wel een anderen in zitten.

dus dat gaat niet op het is wel zonde al zouw de onboort vido kaart kapot gaan ja kost je een heel nieuwe moederbort maar die heb je al voor 35 euro dus kan je niet tobben groeten aart

Daar heb je inderdaad ook gelijk in Aart. Je hebt hele goedkope moederboarden (daar is deze in dit systeem ook 1 van)

Dus als er iets kapot gaat, moederboard vervangen. Helemaal niet aan gedacht:D De rest (hd, brander e.d.) kan ik dan overzetten.

Als hij op voorraad is, ga ik hem morgen halen:thumb: Nu nog een goedkoop tft schermpje zoeken:o :D

Bedankt weer allen voor het meedenken:thumb:

Laatst bewerkt:
Tnx Maestro12 voor het meedenken maar we hebben hem vanmiddag toch gekocht met een 15" Ilyama tft scherm. Ouders helemaal gelukkig. Alles geinstalleerd wat software betreft, nu maar wachten op de kabel. Als dat allemaal lukt (+router) ben ikzelf ook tevreden:D

Dan maar gauw een image maken:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan