Geen waarde in een samengestelde veldwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johgs

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Op een factuur wil ik volgende veldwaarde gebruiken:

=IIf(([Factuurstraat]<>" ");[Factuurnaam];[Voorletters]+" "+[Tussenvoegsel]+" "+[Naam])

Sommige klanten hebben een alternatief factuuradres, vandaar de IIF, maakt voor het probleem verder niet uit.

Dit werkt prima, alleen als bijv. [Tussenvoegsel] geen waarde heeft, blijft het veld leeg. Ik heb daar ooit al eens de oplossing voor gevonden, maar ben het vergeten en vind het niet meer terug.

Dacht dat het met + wel werkte met een veld Null en met & niet om die Null waarden door te geven.

(bedenk nu dat ik voor die " " beter Null kan gaan gebruiken.) ;-)

Even beetje veel plusjes gebruikt, en je test op “ “ snap ik ook niet zo, als het veld leeg is, kan je dat nooit zo afvangen. Dan moet die spatie weg. Of testen op [Factuurstraat] Is Null, dat kan ook.
Code:
[Voorletters]&" "&[Tussenvoegsel]+" "&[Naam]

Ik dacht dat de + juist wel lege waarden doorgaf en & juist niet en dat dat het enige verschil was.

Om eventueel leeg veld voorletters ook mee te pakken, dat kan wel met 2x +? (bij bedrijfsnamen soms wel tussenvoegsel als "van" maar geen voorletters)

Die test op Null bedacht ik me ook toen ik het kopieerde. ;-) (werkt overigens wel, via standaardwaarde)

Ik gebruik maar één plus, tussen [Tussenvoegsel] en de spatie. Meer heb je niet nodig. Tenminste: als de overige velden altijd gevuld zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan