• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Geen waarde

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Otterloo79

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2025
Goedenavond,

In bijgaande Excel in het tabblad Productieplan weken wil ik in cel D74 t/m D189 de waardes hebben uit het tabblad Stuklijsten.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar Artikel LAB-CLE-50ML dan bestaat dit artikel uit de volgende onderdelen 1 x PACK-PUMP-200ML, 1 x LAB-EMPTY-CLEA-BOTT, 0,2 x LAB-CLEA-BULK en 1 x LAB-EMPTY-CLEA-BOX. Deze worden ook weergegeven in cel D74 t/m D77.

In cel D89 wordt de waarde 0 echter weergegeven terwijl er een waarde 1 zou moeten staan.

Wat doe ik niet goed qua formule of zie ik iets anders over het hoofd?

Bijlagen

Je vindt daar cel F14 op werkblad Stuklijsten en die cel is leeg. Zet daar maar eens een waarde in, dan vind je die terug in D89 op werkblad "Productieplan weken".
Die "LAB-AHA-30ML-OB" staat trouwens drie keer in kolom A op Stuklijsten, de eerste wordt gevonden (rij 14) en daarvoor is het aantal in kolom F (LAB-AHA-30ML) niet gevuld, in rij 17 is wel een aantal ingevuld, in rij 21 niet.

Kolom A op Stuklijsten bevat 108 items waarvan er slechts 69 uniek zijn. Niet echt handig als je de juiste rij probeert te vinden op basis van de waarde in kolom A.

Laatst bewerkt:
Dank voor de hulp.

Klopt. Dit onderdeel komt in meerdere artikelen voor. Ik zal de duplicaties verwijderen en de waarde in de juiste regel zetten. Ik was mij niet bewust van het feit dat de waarde dan niet gevonden zou worden.

De functie Match gaat altijd voor de 1ste overeenkomst die gevonden kan worden.
Staan er dus duplicaten in de kolom worden de overige genegeerd.
Het logische gevolg is dan ook dat indien je geen waarde invult bij de 1ste overeenkomst maar wel bij een volgende deze toch nooit weergegeven zal worden.
Van allergrootst belang zal dus zijn dat je blad Stuklijsten echt tiptop in orde zal moeten zijn wil je accurate resultaten terugkrijgen.

@Warme bakkertje, je zou ze anders in je macro allemaal kunnen aflopen ipv enkel de eerste, als je anders niets geks tegen komt ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan