geen wachtwoord draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesdaan

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2008
beste mede forumers,

ik heb sinds vandaag een draadloos netwerk verbinding met een router met usb stick voor de laptop

alleen nu als ik me eigen aanmeld op me verbinding staat er onbeveiligd netwerk

hier wil ik graag een wachtwoord op zodat anders er niet op kunnen(wat volgens mij nu wel het geval is)

wat te doen om dit te voorkomen

mvg
wes

Inloggen op je modem en dan de beveiliging instellen. geef je modem ook een wachtwoord.
Als je niet wilt dat anderen meesurfen kun je gebruik maken van de kabelverbinding en schakel je het draadloze gedeelte uit

Hiervoor zul je moeten inloggen op je router/accesspoint.

Dit kun je doen door naar het adres van je Standaard Gateway te gaan
(Door dubbel te klikken op je draadloze verbinding rechtsonder en dan naar het tabblad "Ondersteuning" te gaan kun je deze vinden)

Hier zul je een gebruikersnaam en wachtwoord in moeten vullen, wanneer je deze nog niet hebt gewijzigd zul je in je gebruikershandleiding deze op moeten zoeken.

Vervolgens is het afhankelijk van het type router/accesspoint waar je heen moet.
Wanneer je zover bent gekomen meldt dan even welke router of welk accesspoint je hebt gekocht (merk + type)

Maakt niet uit, zolang die computer maar in verbinding staat met het apparaat is alles prima.

Mijn voorkeur gaat uit naar een apparaat welke met een vaste lijn is aangesloten maar in principe kan het met een draadloos aangesloten apparaat ook wel.

want op mijn pc kan ik niets vinden over een draadlooze verbinding

Als die is aangesloten via een kabel dan kan dat kloppen. ;)

Dubbelklik dan op de twee computertjes rechtsonder en ga daar naar "Ondersteuning" om het IP-adres te achterhalen.

ik heb wel dit gevonden

Bijlagen

• router.JPG
    router.JPG
    42,3 KB · Weergaven: 29
De afbeelding is aardig klein uitgevallen maar als ik het zo kan zien staat er een inlogvenster nietwaar?

Vul daar de bijbehorende gegevens eens in en volg daarna dit document.

Die komt van de sitecom site af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan