Geen webcamprogramma op comp.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richard122

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2008
Hey,

Ik heb een laptop met ingebouwde webcam, maar als ik op de comp zoek naar een programma van de webcam, kan ik niks vinden. Dat wil zeggen dat ik hem alleen maar voor msn kan gebruiken. Klopt het dat er geen programma van is? En (hoe) kan ik hem ergens anders voor gebruiken. Een foto maken bijvoorbeeld?(Kan natuurlijk altijd op msn met webcam gaan zitten en printscreen doen enzo, maar dat is best wel irritant.)

Gr. Richard

Wat is het type en de fabrikant van je laptop?

Heb je de meegeleverde CD-ROM al gecontroleerd?

Elke laptop wordt geleverd met een CD waarop de drivers van het apparaat staan.
Die zul je dus wel moeten hebben.

Kijk anders op de site van de fabrikant (Ik vermoed Packard Bell)

Wat voor besturingssysteem zit er op? Vista?
Bij XP verschijnt volgens mij de webcam ook in "Deze Computer", wellicht is dit bij Vista ook zo...

Er staat inderdaad geen webcam stuurprogramma tussen.

Kun je bij apparaatbeheer kijken of daar een webcam staat vermeld?
Als die er tussen staat kijk dan ook of er een vraagteken voor staat.

Daar kan ik wel de webcam vinden, maar ik zie wel een vraagteken, maar dan krijg ik die ''help''-zooi van appartbeheer zelf. Ik kan wel het stuurprogramma wijzigen. Ik heb dat geprobeerd, maar hij kan online en op de computer geen betere software vinden. En trouwens, als ik kijk naar de eigenschappen van het stuurprogramma, dan zit het in de map drivers, bij window32, en dat zijn van die rotbestanden weet je wel, die je niet kunt openen:S Nja, daar heb je geen programma voor. Kan je hier iets mee?

Probeer het zo eens :

Start > Zoekopdracht > typ: WEBCAM > rechts klikken op webcam > Kopiëren naar > Bureaublad = Camera ikoon op Bureaublad

Kun je de camera nu openen vanaf het Bureaublad ?

Dat lukt niet. Ik heb blijkbaar geen bestand dat webcam heet, of webcam in zijn naam heeft op mijn laptop staan. Volgens mij is dat ene vage bestand het enige bestand dat bij de webcam hoort. Dat is best wel vaag. Bij Program Files staat ook niks, dus lijkt me dat ene bestand het enige...

Staat er in Apparaatbeheer bij Eigenschappen v.d. camera het Apparaattype of fabrikant niet vermeld ?
Zo ja, dan zou je aan de hand daarvan kunnen zoeken.

Bij type staat ''Beeldapparaten (camera's en scanners)''. De fabrikant is Microsoft. Wat kan ik met die gegevens doen dan?

Eigenlijk heb je helemaal geen probleem. De camera functioneert toch!
Je hebt met de camera niet de mogelijkheden, die je zou willen en dat is misschien irritant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan