Geen WI-FI adapter na clean install windows 7 & 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Micheltje13

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2011
Beste allemaal,

Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen.
Mijn computer een Acer Aspire m5620, vertoonde de laatste tijd wat kuren. Daarom heb ik een clean install gedaan van windows 7 en daarna een upgrade uitgevoerd naar windows 8.
Nu zit ik echter met een probleem, ik kan namelijk op geen enkele manier de wifi aan de gang krijgen. Ik kan mijn wi-fi adapter niet vinden bij device manager en ook bij het netwerkcentrum staat slechts 1 adapter.
Op het internet kan ik nergens iets vinden over de wireless lan drivers terwijl dit toch echt wel mogelijk is. Het staat zelfs op de pc!
Ik ben ten einde raad, hopelijk jullie niet!

Groeten,

Michel

Hallo,

Moet je wel de driver installeren, van de WiFi adapter.

Hoi,

Als je de adapter in device manager niet ziet is er iets anders aan de hand, wellicht staat hij uit in het bios...?

Laatst bewerkt:
Op de acer site staat hij er niet bij, ook in de bios m'n best gedaan om m te vinden. Niet gelukt. Misschien kijk ik verkeerd?

Hoi,

Weet je zeker dat de pc wifi heeft ?
Of betreft het een insteekkaart die naderhand erin is gezet, of een usb ontvanger ?
Want als ik hier kijk dan heeft deze pc géén wifi.
En ook heb ik geen idee of je stuurprogramma's kan downloaden voor een Windows 8 besturingssyteem.

Ja weet ik heel zeker voorheen keek ik op mijn laptop via wifi films vanaf mijn pc waar mijn pc op een apart wifi netwerk zat met mijn laptop, daarnaast zit er een stickertje op met wireless. Of het met Windows 8 kan geen idee..

In dat geval zou ik eerst proberen of je aan stuurprogramma's kunt komen voor je pc, en dan met name de chipsetdrivers, die zijn van Intel dus is nog wel aan te komen.
Als dat gelukt is, en de pc opnieuw gestart, zou een evt. wifi adapter dan wél in je device manager te voorschijn moeten komen.Ik heb even voior je gekeken, ik zie Windows 8 nergens staan, maar misschien dat je met Windows 7 stuurprogramma's uit de voeten kan. KLIK
Anders zie ik ook geen oplossing.

Sorry, die link is niet goed.
http://www.helpdrivers.com/desktops/Acer/Aspire/Aspire_M5620/

Zijn Vista drivers, misschien dat je t een en ander op gang krijgt.

Laatst bewerkt:
Het is jammer dat toen je win 7 her-installeerde niet gekeken hebt of je wireless het deed. Althans die indruk kreeg ik.
Misschien is DriverGuide Toolkit een oplossing om aan je driver te komen.

Anders zou ik nog eens opnieuw beginnen en win 7 installeren en kijken en noteren welke driver / wireles adapter in je laptop zit.
Zorg dat wirless het doet. Er zijn programma's die die drivers (DriverGuide Toolkit) kunnen bewaren.

Dan upgraden en na die upgrade weet je tenminste waar je naar moet zoeken als hij het dan niet doet.

Zelf zou ik dan een Ghostje of andere backup van win 7 en direct na de upgrade maken. Is nooit weg.
Zeker een als je je systeem weer aan het lopen hebt.

succes ermee

Ja dat klopt ben er eigenlijk onbewust vanuit gegaan dat ie t ging doen. Toch nog steeds vreemd dat er helemaal niets over te vinden is. Het is trouwens een realtek rtl8185

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan