Geen WiFi drivers voor extensa 5220

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pesu

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 apr 2010
Berichten
1.017
Hallo,

Heb net XP op mijn Acer Extensa 5220 gegooid, omdat Vista mij kapot ergerde.

Maar de drivers voor WiFi werken allemaal niet.

Heb alles geprobeerd(acer.com, google ed).

Weet iemand iets?

Heb ondertussen een WiFi USB stick erop.

Specs(wat op de sticker staat):
Intel celeron processor 550(2ghz,533mhz FSB 1mb l2 cache)
15.4inch
252mb mobile intel graphics
1gb ddr2
80gb hdd
dvd supermulti
802.11b/g WLAN

Laat maar horen.

mvg,
Elija
 
[...]802.11b/g WLAN

Laat maar horen.

mvg,
Elija

Right back at ya, bro. :shocked:
Laat ons maar horen wat de VEN_XXXX, DEV_XXXX en (evt.) SUBSYS_XXXX aanduiding is die je vind als je het ingebouwde draadloze apparaat dubbelklikt in Apparaatbeheer en dan het tabblad Details raadpleegt.

Tijs.
 
ja dat staat er dus niet. er staat niks tussen. nu ben ik bang dat die kaart alleen voor vista is oid.

Dit staat in apparaatbeheer:

1394-netwerkkaart


Broadcom Netlink Gigabit ethernet

en na DAD komt: &0&00EO

Compact wireless g usb adapter

Voila
 
Laatst bewerkt:
Meestal moet je eerst een of andere schuif of toetscombinatie (FN-F2 komt veel voor) of een of andere 'quick access' knop indrukken om ingebouwde draadloze netwerkcomponenten (hardwarematig) te activeren.
[Ik neem aan dat je bedoelde een USB apparaat te hebben aangeschaft omdat je het interne draadloze apparaat niet werkend kunt krijgen. Is dat correct gedacht?]

Wat je ons getoond hebt bevat géén informatie over draadloze netwerkkaarten, dus het ziet er naar uit dat Windows die draadloze netwerkkaart niet 'ziet'. Nu is extra relevant of het een ingebouwd ding is of een externe draadloze netwerkkaart (zie ook de eerste paragraaf hierboven).
Ik zoek (hoogstwaarschijnlijk) juist de informatie van wat jij noemt Compact wireless g usb adapter. Overigens lijkt me dat een ingebouwd ding, niet een USB variant.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Die compact usb adapter is extern, ik had die nog liggen en gebruik deze tijdelijk. Als ik hem eruit haal verschijnt die ook niet meer in apparaatbeheer.
Verder is er idd niks meer te zien.

Ik zal eens kijken naar de knoppen.
 
hallo,.

Sorry voor de late reactie maar gister ging ik naar het strand.

Lets see:

ik heb geen werkende knoppen kunne vinden. wat wel zo is. vooraan heb ik een knop met een antenne(staat voor wlan) maar als ik die schuif gaat het lampje niet knipperen. Bij een andere acer extense(ander model) gaat die wel knipperen en gaat die ook uit als je die schuift.

Wat nu?
 
Probeer het in ieder geval even zo dat je direct zodra je de laptop herstart die knop indrukt, dus nog vóórdat Windows wordt gestart. Ik heb wel eens ergens gezien dat je anders binnen Windows weer een of ander 'WLAN-activatie programma' moet gebruiken als je het niet op deze manier doet.

Hopelijk helpt het wat. Verder heb ik geen idee, en zou je in de handleiding moeten nakijken welk gedrag 'normaal' is als je die knop indrukt.

Tijs.
 
Nee, helaas het is niet gelukt.

Het boekje? volgens mij is die al in de as opgegaan:D

Ik kijk nog even op google en hoop dat een andere helpmij'er het weet.

In ieder geval bedankt!
 
Misschien was je nog niet hier geweest. Daar staan, als naam beginnend met Wireless, maar liefst 4 drivers die je kunt proberen.
Wellicht heb je ook de Launch Manager nodig die daar ook staat om iets werkend te krijgen.

Verder graag gedaan, en succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ben ze nu allemaal aant proberen maar 2/4 geen succes.

Kan het omdat ik die wireless usb heb geinstalleerd?
 
Al geprobeerd.


Met die manager zie ik nu wel als ik die knop van wifi indruk: wirelless lan opgeheven en vice versa. Helaas heeft het geen effect.

Alle drivers hebben niet gewerkt, maar ik had ergens gelezen dat je de silentinstall moest kiezen(ik doe altijd setup.exe) maar dan krijg ik: configureer systeemonderdelen in configuratie scherm. Hoe/wat/waar moet dat?
 
misschien wel handig:



iets ernstig?
 
Je moet EERST je chipset drivers nog installeren!!!!!!!!

Daarna kan de rest pas!
 
oeps:eek:

Maar nu heb ik dit:



Ik zie rechtsonderin wel een waaiertje van bereik etc. maar 10sec na opstarten komt daar een kruisje doorheen met die melding.

Heb de intel drivers geinstalled

Bij broadcom loopt ie vast en atheros werkt niet.

Kan ik erachter komen hoe die wifi kaart heeft en voor die drivers downloaden?
 
Laatst bewerkt:
ja, eerst die van vista (ging automatisch) maar later die van xp.
 
ja, eerst die van vista (ging automatisch) maar later die van xp.

Vista is toch niet meer geinstalleerd neem ik aan????

En aan je afbeelding van apparaatbeheer te zien zijn er toch echt GEEN chipset drivers geinstalleerd
 
hoe zou ik die van vista eraf kunne gooien dan.

Ik heb xp daarna meteen erop gedaan.

Als je naar die screenshot van 6 uur kijkt, die is al oud.

Ik doe het nog eens.
 
Ik begrijp er helemaal niks van.....

Wat staat er nu op jc laptop??

Vista of XP???????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan