Geen Wifi meer experiabox kpn

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
goedemorgen
heb op twee apparaten geen wifi meer
meerdere keren via de officiële KPN procedure gereset, ook stekker eruit gehad, 5 minuten]]

lampjes branden normaal

TV werkt en geen storing in de buurt.

SSID niet meer in de wifi lijst

procedure zegt, dat wifi niet aan staat.
Loop vast op de procedure.
Denk, dat de Wifi van de experia het heeft begeven

Had vroeger een service telefoonnummer van ze.
0800 of 0900

Ja, 0800-0402

Ik ben niet zo van de Experiaboxen. Ze zijn erg storingsgevoelig. Ik kies liever voor een Fritzbox. :)

Laatst bewerkt:
Wat zeggen de instellingen van de Experia router over uw WiFi? Voor mij was het, in de browser, dit adres: http://192.168.2.254 en het staat onderop en in de handleiding. Kunnen ook maar een paar verschillende adressen zijn. In en uitschakelen van de WiFi in deze instellingen anders. Een ander kanaal kiezen kan ook. Gebruikelijk is 1 of 6 of 11 en ze overlappen gedeeltelijk. Zo heb je uitsluitsel wanneer je de router moet laten vervangen want als het jou schuld is dat de monteur moet komen dan worden er kosten berekend. U kan ook kiezen tussen 2,4 en de 5 GHz. frequentie banden en probeer eens zonder combineren van beide. De nieuw gebruikte 5 GHz. is trouwens minder gevoelig voor storing, mits er dan geen muren tussen zitten want dat is weer moeilijker.

Ja, 0800-0402

Ik ben niet zo van de Experiaboxen. Ze zijn erg storingsgevoelig. Ik kies liever voor een Fritzbox. :)

Daar heeft de TS natuurlijk niets aan.

Als alleen de wifi het niet doet op alle apparaten, dan zou het kunnen zijn dat deze is uitgeschakeld.
Maar omdat je op twee apparaten geen wifi meer hebt, kan aan die apparaten liggen.

Als je eerst verteld wat voor een apparaten het zijn, dan komen we ergens.
Ik weet dat ik namelijk (en ja ook een Experiabox) op mijn OnePlus 9 Pro geen wifi meer had.
Van alles geprobeerd, maar het was het enige apparaat thuis welke het niet deed. Oh, soms de printer ook niet.

Bleek het aan mijn OnePlus en printer te liggen. Na meedere updates voor de OnePlus doet mijn wifi het weer.
De printer doet het inmiddels ook weer goed.

De apparaten zijn een smartphone , OPPO, een laptop en een tablet.
Die KPN test zegt inderdaad, dat de Wifi is uitgeschakeld op de experia box. Op afstand krijgen ze hem niet aan.
Problemen begonnen, omdat ik een wandcontactdoos heb vervangen door een 4 gats doos met randaarde. Daarom is die 230 volt groep een paar keer uitgeschakeld geweest.

Op de box branden het wireless en het Eco lampje nog niet na telefonisch contact met het service nummer van KPN. Die zeggen, dat de V10 het zou moeten doen. Ik ga de box dus uitlezen. U hoort nog. (op de bedrade Mini PC heb ik wel internet).

Klinkt als een defect ding :(

Yess , doet het weer, wifi stond uit in instellingen.
Alleen Eco lampie nog uit.
Bedankt voor de hulp.

Top! Soms moet je inderdaad in je instellingen kijken. Waar het aan gelegen heeft weet je natuurlijk niet, maar de volgende keer weet je wat te doen!

Ik denk dat een automatische firmware update dat kan doen maar andere instellingen zoals netwerknaam waren wel goed. Kan een update voor alleen WiFi zijn geweest. Even schudden aan de Experia en door.

Het servicenummer begon eerst over schotels. Voordat ze doorhadden, dat er ook nog netwerken bestaan met kabels.... Heb veel bekabeld. Alleen de mobiele apparaten niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan