Geen WIFI school netwerk linux

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 426837
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 426837

Hallo!

ik heb een vraag...

ik zit sinds kort op linux mint...

thuis doet alles het. Maar op school doe de wifi het niet.

Ze gebruiken op school 801. nogwat ofzo iets met LEAP en FAST ik heb geprobeerd te connecten via 'connect to a hidden network' en heb alle mogelijkheden geprobeerd... weet iemand hoe ik het werkend kan krijgen?

*Extra info:*
Model: HP probook 470 g2

Hoi hoi elimalkaas

5G Wi-Fi system 801.11ac ( ! ALS je dat met 801 bedoel ???? :( ? ) en plus zware LEAP systeem Leap is een protocol dat is ontwikkeld door Cisco en dat voorziet in een verificatiemechanisme waarin controle- en antwoordpakketten worden gebruikt en sleutels dynamisch worden toegewezen. enz..etc..enz..
Is iets dat op zeer goede manier bijmekar beveiligd is, die kan je niet zomaar indringen en/of Internet via Wifi tappen ofzo, daarom vind ik vreemd op school dat je WiFi niet gebruiken kan omdat jij geen toegang wachtwoord weet ( ? ) ..??

In windows EN op mijn telefoon werkt het namelijk wel...

mijn telefoon is android en dus ook linux..

Dit ligt aan het certificaat en de inlogmethode van het 802.11X netwerk. Even contact opnemen met de systeembeheerder en inloggegevens en eventuele certificaten opvragen om te verbinden.

Zie het 1e answer, misschien helpt dit.

Yep dat is nieuwe WiFi systeem dat door Linux en evt. Android ondersteund is ...

Ik weet zelf ook weinig over zoiets dit boven van tedjansen tip, lijkt me een ideale oplossing en denk ik dat je zoiets uitproberen ook moet ..:(

Laatst bewerkt:
De certificaten worden nu geinstalleerd...

________edit________

Het werkt!
ik moest de certificaten installeren en de stappen volgen van tedjansen11
ofterwel; Het werkt!!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan