Geen Wifi verbinding in mijn eigen kamer op nieuwe HP laptop Windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is idd wat ik vroeg. :)

a. Download Atheros_QCA9565_win8-10.0.0.251-whql.zip op deze link
b. Pak Atheros_QCA9565_win8-10.0.0.251-whql.zip uit op je computer.
c. Open Apparaatbeheer, rechtsklik op die Qualcomm Atheros QCA9565 802. 11b/g/n WiFi Adapter en kies Stuurprogramma upgraden (of "Stuurprogramma bijwerken", je snapt wat ik bedoel).
d. Geef aan dat het op je lokale computer staat, en verderop in het proces kun je Bladeren. Blader naar de map waar je het hebt uitgepakt (zie b.)

Met een beetje geluk zal de driver worden geupdate. Hopelijk levert dat dan betere ontvangst op.

Tijs.

Tijs bedankt ik heb nu in ieder geval internetverbinding. Zover je het internet mag noemen, want het is op zijn zachtst gezegd heeeeeeel sloom.
Wat kan ik nu het best doen Wifi repeater, nieuwe router, externe usb adapter of misschien iets anders kopen voor een beter bereik voor sneller internet?

Tsja, als alle andere apparaten (zoals jij het beschrijft in je startposting) het prima doen overal, dan zou het betekenen dat je 2 keuzes hebt:
a. Een repeater kopen, óf
b. Voor je HP laptop een USB wifi insteekkaart kopen die het beter doet dan de ingebouwde Qualcom Atheros. Als op je kamer de laptop altijd netjes op een tafel staat dan zou ik een USB wifi adapter aanraden met een echte antenne. Ik meen me te herinneren dat deze het erg goed doet (vraag wel na of er ook een usb kabel bij geleverd wordt), maar er zijn ook anderen die je kunt gebruiken, zoals deze of deze of deze.

Welke repeater je zou moeten kopen weet ik zo snel niet, maar ik herinner me wel dat (als je huidige draadloze router WPS ondersteunt (dus het verhaal "druk op knop van hoofdrouter en de wifi instellingen kunnen dan draadloos worden doorgegeven aan ander apparaat dat dan ook op knopje drukt"), dan staat hier een repeater die het goed doet én heel gemakkelijk werkt!

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan