geen wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

mimohoorn

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2010
hallo,
ik heb net op de laptop van mijn neefje een kale vista gezet (uiteraard origineel daar het een vista laptop is)

na het resetten van het bioswachtwoord was ik instaat om via usb vista erop te zetten. de originele drivers had ik in een backup staan en zo kon ik de (w)lan aanzetten in de hardware gedeelte. ook in de bios is aftelezen dat de wifi is enabled.

als ik echter ga zoeken naar wifi verbindingen, wordt er in het netwerk centrum niks aangegeven. ook heb ik bij de services (via startmenu opgevraagd) het een en ander opnieuw gestart, maar nog steeds geen resultaat.

heeft iemand een idee hoe ik deze laptop weer draadloos krijg, want via het draadje heb ik wel internet. vista is volledig up to date.

help een oom verder aub :confused:

Kijk eerst eens bij Appaartenbeheer.
Alle drivers daar aanwezig en geen geel uitroepteken?

Nu is het zo, dat sommige laptops een extra knop hebben ( aan/uit) of FN + ?-toets.
Ook die moet je aanzetten.

Draadloze netwerkkaart is in het BIOS aan/uit te zetten.
Controleer nog eens.

Laatst bewerkt:
de drivers zijn correct geinstalleerd. de laptop is van zijn moeder geweest en toen zij die kocht zat er al vista op.

de tip met de fn knop van Zoefff gaan we straks proberen, daar er op de F1 knop een wifi symbool staat die we eerder over het hoofd hebben gezien.
eerst ff aan de oplader leggen :cool:

de oplossing zat hem dus in het aanzetten van de wifi met de "FN" knop. het enige waar we nog op moesten letten is dat bij de instellingen van de wifi de DNS op automatisch staat en niet handmatig. daardoor kan er automatisch een ip adres worden toegekend door de modem/router.

case closed!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan