geen windows geluiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gmooij

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2001
Ik heb opeens geen geluid meer bij de volume regeling bij het luidsprekertje rechts onder. Normaal hoor je als je de geluidssterkte verandert een pong. Nu niet meer. (na het installeren van Photoshop merkte ik het, ik weet niet of het ermee te maken heeft). Als ik via start->configuratiescherm->geluiden en audioapparatuur-> tab geluiden de testgeluiden probeer hoor ik ook niets. Ook opstarten en afsluiten van windows geeft geen sound. Als ik een DVD afspeel heb ik wel geluid. Ook als ik Windows mediaspeler gebruik heb ik geluid. En dan kan ik ook rechtsonder het volume wel regelen. Ik heb met de probleemoplosser van windows geprobeerd om het op te lossen. Maar die zegt dat het daarmee niet op te lossen is. Weet iemand dit wel op te lossen? Ik heb XP-Home op een P4. gr Gert

Al in apparaat beheer gekeken of je geen fout melding hebt?

Ja heb ik. Geen uitroeptekens, niets ook niet bij de audio. grg

Heb je bij volumeregeling gekeken of de wave aan of uitgevinkt is? (dubbelklik op icoon)

Groetjes

Zou even de drivers opnieuw installeren en dan eens weer proberen

Sjj welke drivers bedoel je en waar kan ik dat vinden? grg

Vreemd, wat nog vreemder is dat je wel naar DVD's en wrs dus ook naar cd's kan luisteren. Ik heb trouwens via de zoekfunctie van deze site op geluidjes gezocht en heb de volgende threat gevonden http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=149377&highlight=geluid daar was een soortgelijk probleem, misschien heb je daar wat aan. Zelf weet ik de oplossing niet voor je.

Groetjes

Laatst bewerkt:
Gregyor bedankt voor de link. Helaas lost dat mijn probleem niet op. Als ik een .wav file afspeel hoor ik het geluid gewoon goed. Alles via een player, het maakt niet uit welke, hoor ik normaal. Ik heb onboard sound. Maar dat werkt goed (denk ik) anders zou ik helemaal gen geluid horen. Ook kan ik mbv de volume regelaar op de players het geluid regelen. Als een player afspeelt, kan ik zelfs met de windowsvolume regelaar (linksonder in systray) het geluid regelen. Maar zodra ik GEEN player heb lopen, is ook de volumeregelaar links onder volledig dood. Bedankt voor het meedenken. grg

Jozo bedankt voor je tip. Ik heb de restoresound.reg geladen. Dit loste het probleem niet op. Zie ook m'n vorige bericht, het probleem blijft hetzelfde. Het lijkt erop dat het m'n windows volumeregalaar is die iets mankeert. Ik heb echter geen idee hoe dat te checken of op te lossen. grg

Waarschijnlijk is je midiplayer verdwenen, probeer onderstaande eens.....

To add the device driver, do the following:
a. Click Start, point to Settings, and then click Control Panel.
b. Double-click Add New Hardware.
c. Click Next, and then click No. Click Next.
d. On the Hardware Types: list, click Sound, Video And Games Controllers. Click Next.
e. On the Manufacturers List, click Microsoft MCI.
f. On the Models list, click MIDI Sequencer Device (Media Control), then click Next.
g. Click Finish, and restart your computer.

Groetjes,
Martin.

Martin, bij de wizard harware toevoegen kies ik -> besturing voor geluid, video en spelletjes. Bij fabrikant heb ik MIcrosoft (niet Microsoft MCI) en bij model heb ik dan maar 1 keuze: Met MPU-401 compatible MIDI-apparaat. Moet ik dat dan kiezen? Ik heb XP-Home. Met audio on mobo.

Als ik kijk bij Control panel -> geluiden en audio apparatuur -> tab audio, dan staat er bij : afspelen van midi-muziek het volgende standaardapparaat ingevuld: MS GS Wavetable-software. Iets anders kan ik daar niet kiezen. Bij knop info staat: Huidig apparaat voor audio uitvoer: C-Media wave device. Heb je daar wat aan? grg

Je moet idd de MPU-401 selecteren, het verhaaltje van mij was voor een WIN98 systeem die hetzelfde probleem had.
Bij control panel> geluiden en audio>etc, selecteer je voor het afspelen van de midi bestanden de MPU-401 speler.

Groetjes,
Martin.

Martin bedankt voor je tip. Ik heb gedaan zoals je zei. Maar het probleem blijft hetzelfde. Helaas. Nog andere mogelijkheden? grg

Martin en alle anderen die hebben meegedacht bedankt. De oplossing van het probleem was simpeler dan ik dacht. Ik heb een 5-speaker systeem. Bij het testen van video's had ik line out van de 2 frontspeakers aan de TV aangesloten en de 2 backspeakers bleven aan de PC. Het blijkt dat windows z'n sounds alleen over de line-out van de frontspeakers afspeelt. De TV stond uit, dus ik hoorde niet. Dom, dom, dom.... gelukkig is het opgelost.

Ik zit echter nog wel met een vraag:
Als ik bij control panel-> geluiden en audio apparatuur->tab hardware, het apparaat: MPU401 compatable midi apparaat selecteer, dan geeft deze bij de eigenschappen aan: "Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt (code 12). Als u dit apparaat wilt gebruiken moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen". Kan dit kwaad? Of komt dit omdat ik eerder dit apparaat nog een keer geinstalleerd heb? grg.

:) Blij te horen dat je 'probleem' is opgelost :D
Met je andere vraag kan ik je niet helpen, maar geniet van het geluid :thumb:

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan