Geen wireless met mijn Asus X59SL

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ruty
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruty

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2011
Hallo helpmijers,

ik ben een poosje terug overgestapt op Windows 7 64 bits op mijn Asus X59SL. Windows 7 word helaas niet ondersteunt door Asus dus ik heb de drivers voor vista 32 bits gedownload. (Dit omdat Asus geen drivers heeft voor vista 64 bits)

Nu werkt mijn draadloos internet niet.
Ik weet natuurlijk ook wel dat een vista 32 bit driver problemen kan geven op een windows 7 64 bits laptop maar ik heb zoiets van: Het moet toch op te lossen zijn?

Of niet?

Hallo,
Kun je wel verbinding maken met je router?
Zo ja, heb je UPC als provider, want UPC heeft momenteel DNS problemen.
Zo nee, wat voor internetkaart zit er in je laptop?
Dan kunnen we voor je googlen, zodra UPC weer werkt (in mijn geval)

[...]maar ik heb zoiets van: Het moet toch op te lossen zijn?

a. 32-bits drivers werken niet op 64-bits Windows besturingssystemen.
b. nooit zomaar (her-)installeren zonder vooraf de juiste drivers bij elkaar gesprokkeld te hebben (of veiliggesteld uit het 'oude' besturingssysteem, indien je díe versie gaat herinstalleren, bijv. met Double Driver).
c. Er kunnen uitsluitend Atheros draadloze netwerkkaarten in je laptop zitten:
Atheros AR5001, AR5002, AR5004, AR5004G, AR5005GS, AR5006G, AR5006GS, AR5007G of AR5008

Zoek dus voor dergelijke draadloze netwerkkaarten de drivers voor Vista/W7 64-bit.

Tijs.

Laatst bewerkt:
anders even met pc wizard bekijken wat er "onder de kap" zit en vervolgens een zoektocht starten op internet, veelal is er wellicht een alternatief voor handen daar weet ik sinds kort alles van.

succes

Gewoon even naar device manager en daarin zie ik dat ik inderdaad een Atheros kaart heb.

En de vraag van BluetoothUSB:

Ik kan gewoon internetten wanneer ik er een ethernetkabel in stop maar ik wil graag draadloos kunnen internetten wat mij laptop wel moet ondersteunen.

In ieder geval bedankt dat jullie proberen mee te helpen en ik zal jullie op de hoogte houden of ik wat aan jullie tips heb gehad.

(Zit nu @opleiding dus ga vanmiddag/vanavond even kijken)

voor eventuele steun bij je zoektocht zou het plezierig zijn dat je aangeeft welke type kaart Atheros er in de Acer zit, het zou kunnen zijn dat er alternatieven voor handen is.

problemen in relatie tot gebruikt windows 7 meerdere keren beschreven aangezien versie kaart niet bekend is, even gemakshalve de eerste in de reeks door dnties genoemd de AR 5001 genomen in relatie tot een IBM/windows7, zie bv link http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20110630204832AA2qrpE dan na enig gezoek bv onderstaande driver gevonden.
Er vanuit gaande dat windows volledig met updates is bijgehouden dat kan problemen al helpen voorkomen.

Atheros AR50XX Wireless Windows 7 Driver v.8.0.0.219

Version: 8.0.0.219 Size: 732 KBytes Added: 10/03/2009 License: -
Operating system: Windows 7/7 64-bit
Description:
Atheros AR5001X, AR5002X, AR5002G, AR5004X, AR5004G, AR5004A , AR5005G, AR5005GS, AR5006X, AR5006XS, AR5006EXS, AR5006EX, AR5006EGS, AR5006EG, AR5006GS, AR5006G, AR5006, AR5008, AR5B91, AR9280, AR9281 Wireless Driver v.8.0.0.219.

Ik heb de naam van mijn Wireless adapter ingevuld bij google en daarachter drivers gezet en met een beetje zoeken ben ik bij de goede drivers gekomen, dom dat ik hier niet zelf aan gedacht had. Bedankt voor de tips helpmijers!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan