Geen/zeeeer slechte verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

YANnking03

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2014
Hoi,

Door een persoonlijke situatie zit ik nu een half jaar op Center Parcs waar het internet dus slecht is.
Mijn netwerkkaart (een Ralink RT 5390R 802.11bgn Wi-Fi adapter) is volgens vele websites er slecht (thuis zat ik atlijd op de kabel)
Nu heeft mijn moeder een USB netwerkkaartje aangeschaft, maar dat helpt bijna niks (google laden duurt een minuut(zeker)).
Kan het zijn dat dat USB'tje slecht is??
En heeft iemand een oplossing waardoor ik beter internet kan krijgen (Want ik game zeer graag en een halfjaar zonder wordt wel effe lastig)

Alvast bedankt!

Kun je in die huisjes geen bedraad internet verkrijgen? of al bij de receptie gevraagd wat de mogelijkheden zijn voor een betere ontvangst?

Nee, ik heb gisteren aan ma gevraagd of ze niet gewoon een router kon kope en drneer kon zetten, maar volgens haar was er geen bedraad internet. Kan het vanavond (als de receptie dan nog open is) altijd nog even vragen voor de zekerheid. En voor een betere ontvangst heb ik nog niet gevraagd (want dat is toch gewoon een bepaalde sterkte die wordt verdeeld over het aantal mensen dat erop zit??)

Al eens aan een WIFI-versterker gedacht ?
Liefst te plaatsen op een locatie waar het signaal nog redelijk is.

Ja, maar we zitten in een huisje he, en ik kan die niet echt buiten ergens neer gaan zetten neem ik aan. ik had al wel een beetje op internet rond gekeken voor een USB netwerkkaart (Een goede) en dealextreme.com is een goede website voor dit soort dingen vind ik. Alleen heb ik totaal geen verstand van waarnaar ik moet kijken :(

Dealextreme is een goedkope site voor dat soort dingen, maar de producten zijn vaak inferieur aan de producten van de gevestigde merken als tplink, linksys, netgear, etc

oke, maar ik kan hier geen router neerzetten. fijnste zou zijn als ik iets met USB kan doen. heb op DX al gezien dat er verschillende USB/RJ45 kaartjes zijn, maar ik weet niet waar ik op moet letteb

Ze maken ook wifi adapters voor usb, maar als je geen bekabelt internet hebt, heb je niet veel aan een usb/rj45 kaartje?

wat kan ik dan bet beste doen?? want met veeel geluk oom ik op 1mb/s uit op speedtest, waarmee ik dus niks kan.

Als ik zo een beetje rondlees over wifinetwerken bij centerparcs dan ga je niet veel meer dan 1mb/s krijgen. Op hun eigen fora zou 200 kb/s, wat 1 megabit per seconden is, een beetje de maximum snelheid.

3/4g misscihen? Nou is center parcs ook niet echt bedoeld voor het spelen van computergames, hehe.

Die kosten zo'n 50 euro zie ik, maar je kan ze ook bij bepaalde databundels krijgen.

Heb je al eens de ontvangst op verschillende plekken in (en uit) het huis getest? Misschien zit je gewoon op een slechte plek.

Een pagina als google moet met 1mb/s al prima zijn te laden hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan