Geen zenders meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zuydraver

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2005
Ik heb boven een Samsung flatscreen staan waarop ik tot voor kort alle zenders gewoon kon ontvangen. Een tijdje geleden heb ik echter even de stroom er af gehaald, omdat ik bezig was met een lampaansluiting. Toen ik de stroom weer aanzette, had ik boven geen enkele zender meer, terwijl ik beneden alle zenders nog had. Eerst dacht ik dat het aan de tv-kabel boven lag, dus heb ik de tv-kabel van beneden op de aansluiting boven aangesloten, maar ik kreeg nog steeds geen enkele zender. Kan de tv-aansluiting boven kapot zijn gegaan omdat ik de stroom er af heb gehaald?

Sluit eens een dvd speler aan op de scartaansluiting van je tv.
Heb je dan wel beeld, is de kans zeer groot aanwezig dat de tunergedeelte van je toestel de geest heeft gegeven.
Ik heb ooit eens het zelfde voorval gehad met een normaal toestel.

Ik heb de Xbox 360 aangesloten op de tv en die doet het perfect. Het lijkt me sterk dat het tunergedeelte kapot is, want die tv is net een paar maanden oud. Als ik de tv aanzet zie ik links bovenin wel de zenders die hij zou moeten weergeven, maar ik krijg alleen maar sneeuwbeeld.

Je zenders staan er wel gewoon in, maar omdat je sneeuwbeeld krijgt is je ontvanger naar de knoppen. Aangezien het toestel slechts een paar maanden oud is zou ik naar de winkel teruggaan vanwege de garantie.

De tv beneden doet het wel?
Dan kun je nog één (zij het vermoeiende) test doen...
Sleep de Samsung naar beneden, prik 'm daar aan de antennekabel....
Doet het ding het dan nog niet, lees dan de kanalen opnieuw in... vindt het apparaat geen beeld, dan is de tuner wel zeker kapot.....

Ja, beneden doet de tv het wel. Het is bijna dezelfde tv. Het zou natuurlijk ook aan mijn tv-aansluiting boven kunnen liggen. Ik heb nog een oude analoge tv, die test ik vanavond wel ff op mijn tv-aansluiting boven. Als dat niet werkt test ik de Samsung van boven bij de aansluiting beneden. Als die het dan nog niet doet krijgt ie een enkeltje Media Markt.

Ik heb zojuist die oude analoge tv aangesloten op de tv-aansluiting boven, maar ook deze tv gaf geen beeld. De enige conclusie die ik nu kan trekken is dat de tv-aansluiting boven kapot is. Is het mogelijk dat een tv-aansluiting het begeeft nadat de stroom er een tijdje af is geweest?

Het lijkt mij zeer onlogisch...

Wie o wie weet hier meer van?

Als je verder nergens aan gekomen bent.... zeer onwaarschijnlijk... tenzij er een versterker tussen zit en die de geest gegeven heeft toen de stroom weer werd ingeschakeld...

Hoe en waar wordt die verdeling "boven/onder" gemaakt? Beneden met een splitter? Zit bij die splitter niets fout?

Laatst bewerkt:
Ik weet niet exact hoe de verdeling is gemaakt. Ik heb daar verder weinig verstand van. Hoe kan ik dat zien en waar? en wat kan ik er aan doen?

Ik weet niet exact hoe de verdeling is gemaakt. Ik heb daar verder weinig verstand van. Hoe kan ik dat zien en waar? en wat kan ik er aan doen?

Ergens in huis komt de antennekabel binnen, meestal staat daar een aansluitdoos op... Vandaar vertrekt één kabel naar de tv beneden, en ergens zit er een splitter tussen (T-stekker), op die antennedoos of achter de tv, vanwaar de kabel naar de tv boven vertrekt....
Tenzij het huis standaard al zowel boven als beneden een antene aansluiting had, in dat geval is de kabel in de doos beneden doorgelust.....

Het komt wel voor dat er iets in zo'n doos "affikt" waardoor het signaal onderbroken wordt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan