Geen'Asus Rock' begin opstarten van pc/kan de bios niet in

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ahri

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2012
Berichten
46
Als ik mijn computer en beeldscherm aanzet, zie ik geen blauw Asus Rock scherm.
Dit zag ik tot korte tijd geleden wel.
Het was blauw en er kwam 'Asus Rock' te staan, nu dus niet meer.
Door dit probleem kan ik niet in mijn bios komen.

Bij het opstarten heb ik op f2 gedrukt en indrukken en los weer indrukken enz, om te kijken of het toch op zou komen.
Maar er gebeurd niks, en het piep geluidje wat ik normaal 1x hoor bij t opstarten hoor ik ook niet.

Voor verduidelijking: Als ik NIET op F2/F6 druk start hij op (zonder dat asus scherm dan).
Kan er verder alles mee doen.

Wat kan dit zijn?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

ook met del geprobeerd?
 
Laatst bewerkt:
in het boekje staat echt puur F2 of F6 maar ik heb zowizo geen beeld tijdens het begin.
Daarna komt mijn bureaublad al..
 
ja net na gelopen, heb de pc niet verplaatst of iets geks mee gedaan
 
mijn scherm werkt prima verder.
hij wil gwn het moederbord begin niet laden lijkt het, en daardoor kan ik de bios niet in.
lijkt me niks te maken te hebben met mijn scherm terwijl ik er verder alles mee kan doen. (behalve de bios in dan)
 
Hoi,

Je begint toch gelijk na het in drukken van de aan/uit knop toch wel op de f2 knop dan niet continu maar net of je aan het sos seinen bent?
 
ja dat heb ik gedaan.
er komt dan niks ook geen windows, en dat opstart piep geluid wat ik normaal hoor gaat ook niet aan zeg maar.
ik word gedwongen om de pc weer uit te zetten.

dit heb ik al een paar keer uitgelegd dacht ik..
 
Laatst bewerkt:
ja begrijp ik, misschien is mijn moederbord wel kapot of moet het gereset worden.
Maar dat doe ik liever niet
 
power kabel eruit en het batterijtje op het moederbord er 5 minuten uithalen,dan reset het bord
 
Als ik dit doe zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Of dat ik drivers/updaten opnieuw moet installeren?
 
Zonder geheugen, videokaart, harde schijf(ven), dvdrom opstarten (dus kaal), hoor je dan wel bios beeps?
Zo niet mobo overleden.
 
Oftewel alles los koppelen en dan aan zetten? (volgens mij begrijp ik het verkeerd)
Dit lijkt me niet goed voor het moederbord om het aan te zetten met niks erin geplugd.
Als ik mijn pc opstart en ik klik niet op F2/F6 dan hoor ik wel 1 opstart piep wat hij altijd al gedaan heeft.

Is het dan ook niet gek dat ik alles er verder mee kan doen?
Zoals internetten, games spelen enz?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Alles doet nog maar waarom wil je dan de bios in?
 
Omdat ik wil dat mijn pc 100% functioneert, en ik er in iets wil aanpassen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan