Gefilterde access bestand opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Canuck

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mei 2007
Berichten
2
Ten eerste, ik ben een leek op het gebied van Access en mijn 'probleem' zal wel iets heel sinpels zijn wat ik over het hoofd zie, maar desalniettemin ik kom er vooralsnog niet uit.

Ik heb een tabel met een aantal records. Ik moet op een bepaald onderwerp filteren, opslaan en opsturen (huiswerk). Nu lukt het mij wel om te filteren op onderwerp en dit toe te passen, waarna ik een bewerkte tabel krijg met alleen de gewenste records. Maar dan het opslaan. Ik sla het op, er wordt ook gevraagd of ik wijzigingen wil opslaan wat ik uiteraard met 'ja' beantwoord, maar wanneer ik vervolgens het opgeslagen bewerkte query open staat alles er weer (dus niet gefilterd). Hoe ik ook probeer, ik krijg dit niet voor elkaar. Of ik nu het bestaande bewerk en opsla als..., of een nieuw leeg bestand aanmaak en het bestaande daarin importeer om te bewerken.... Het lukt allemaal niet.

Ik zou het erg waarderen als iemand mij weer verder op weg zou kunnen helpen.

Alvast bedankt,
Canuck.
 
Volgens mij haal je je datasheet van je tabel en een query door elkaar.

Als je dubbelklikt op een tabel kan je d.m.v. een filter de hoeveelheid getoonde output beperken. Als je dan sluit dan wordt dat filter opgeslagen. Als je de tabel weer opent wordt weer alles zichtbaar, echter als je op de trechter icoon klikt komt je filter weer tevoorschijn en worden alleen de records getoond die daaraan voldoen.

Bij een query wordt het filter altijd toegepast en zie je nooit meer dan dat!

Ik hoop dat deze uitleg duidelijk was.

Enjoy!
 
Dank je wel. Inmiddels duidelijk. Moet via ontwerp in query. Zei toch ook dat ik een leek was?:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan