• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gefilterde cellen kopiëren naar een nieuw tabblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter TMD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TMD

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2015
Goedemorgen,

Ik heb onderstaande stukje code gevonden op internet en dat werkt perfect voor wat ik wil.

Code:
ActiveSheet.AutoFilter.Range.Offset(1, 0).Rows.SpecialCells(xlCellTypeVisible).Delete (xlShiftUp)

Nou wil ik de delete veranderen naar .Copy, dit werkt echter niet. Ik wil alle getoonde cellen uit de filter kopieren naar een nieuw tabblad.

Code:
ActiveSheet.Copy After:=Worksheets(Worksheets.Count)

Probeer dit eens na de filter te plaatsen

Hoi Jim,

Bedoel je dan in combinatie met de code die ik al heb? Alleen jouw code werkt niet helaas. Ik krijg dan enkel die tekst te zien in het werkblad.

Code:
Sub kopieren()
ActiveSheet.AutoFilter.Range.Offset(1, 0).Copy
End Sub

Zo werkt het bij mij

Hoi Jim,

Bedankt voor de hulp, dit werkt ook voor mij!

Ik heb data staan in kolommen A-R.
Is er ook een manier dat ik het bereik van het kopiëren beperk tot kolommen A-D?

Code:
Sub kopieren()
ActiveSheet.AutoFilter.Range.Offset(1, 0).Copy
Columns("E:R").Delete
End Sub

Zo?

Hoi Jim,

Ja dit is perfect. Bedankt voor je hulp

Volgens mij doet de eerste regel uit die code uit bericht #6 niets en maakt regel 2 een complete kopie van het blad inclusief de filters. De "niet zichtbare" gegevens staan dus nog wel in dat blad.

Het verwijderen van kolommen is niet nodig. Gebruik .resize(,4).copy

Code:
Sub VenA()
  Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).Resize(, 4).Copy
  Sheets.Add(, Sheets(Sheets.Count)).Paste
End Sub

Is natuurlijk geheel afhankelijk van de opzet van het niet geplaatste voorbeeldbestand. Een draaitabel lijkt mij logischer dan van alles in verschillende naamloze tabjes te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan