Gefilterde gegevens optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SeSyl

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2010
Beste mensen,

Is het mogelijk om alleen gefilterde gegevens in Access op te tellen???

Zie voor wat ik bedoel een voorbeeld in Excel. (aangezien ik het in Access niet voor elkaar krijg:mad:)

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Sesyl

Bijlagen

Dat is wel mogelijk; je gebruikt zo te zien 2007, dus het voorbeeld kan ik zo niet bekijken. Wat je moet doen in Access, is een Totalen query maken, door op de knop Totalen te klikken. Je krijgt er dan een regel bij in de query, waarbij je kunt aangeven op welk veld je wilt totaliseren. Door een veld te kiezen kun je met de functie Waar een preselectie maken op de recordset, zodat alleen de juiste records in de berekening worden betrokken.

Hoi SeSyl,

De query ziet er (in 2003) zo uit:
SELECT Sheet1.ID, Sheet1.naam, Sheet1.Actief, Sheet1.Basisgroep, Sheet1.Problemen, Sum(Sheet1.Stoornissen) AS SomVanStoornissen
FROM Sheet1
WHERE (((Sheet1.Actief)="ja") AND ((Sheet1.Basisgroep)="b1"))
GROUP BY Sheet1.ID, Sheet1.naam, Sheet1.Actief, Sheet1.Basisgroep, Sheet1.Problemen;

Je hebt dan nog geen totaal erbij, maar dat kan in 2003 niet. Tot mijn spijt moet ik bekennen, dat dat in Access 2007 wel kan, en dat is dus een duidelijke verbetering.... Je moet daarvoor als je de query bekijkt de knop Totalen aanzetten, dan krijg je onderaan de totaaltelling. (geloof ik...)

Behoorlijk :evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan