Gefilterde gegevens subformulier toevoegen aan rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silence25

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2009
Hoi,

Ik heb een orderformulier met daarin een subformulier. In het subformulier heb ik de mogelijkheid om artikelen toe te voegen. Alle artikelen worden opgeslagen in een overkoepelende tabel. Dus het komt erop neer dat de artikelen gefilterd in het orderformulier komen te staan.

Nu heb ik een orderbevesting (rapport) gemaakt die de gegevens uit dit orderformulier moet halen. Alleen lukt het me niet om een overzicht van alle producten in het rapport te krijgen. Access pakt maar 1 record. Hoe kan ik ervoor zorgen dat alle (gefilterde) records in het rapport komen?

Gr,
Nick

Baseer je rapport op een query met de gegevens die je wil dat is makkelijker

Je moet voor het rapport ook werken met een hoofdrapport en een subrapport, waarbij je de eenmalige gegevens in het hoofdrapport opneemt, en de orderregels in het subrapport. Dan heb je ook volledige vrijheid qua opmaak.

Met een druk op de knop kun je de actieve order dan goed openen.

Michel

vrbld

ff heel snel een voorbeeldje gemaakt op basis van een query.

Het voorbeeldje geeft weer hoe een subformulier wordt geladen mbv een query.
Tevens wordt met dezelfde query het rapport met meerdere regels opgebouwd.
Dit voorbeeld geeft dus een beeld van hoe je het kunt opbouwen...

Je kunt hetzelfde principe toepassen op jouw hoofd- en subform en jouw order rapport.
Dit is bijna de meest simpele vorm van db opbouwen -> weinig programmeren. Ik heb zo'n vermoeden dat je dit ook wilt.

Voor jouw email vraag geldt dat je waarschijnlijk wel meer met vba moet doen...
Je kunt maar beperkt spelen met macro "Object verzenden".

Bijlagen

Idereen bedankt voor jullie inzichten. Ik ga hier even mee stoeien en wanneer ik nog vragen heb horen jullie het!

Probleem nog steeds niet opgelost

Hi,

Ik heb het volgende gedaan:
- een tbl goods gemaakt
- daarvan een query gemaakt
- van de query heb ik een subformulier gemaakt en toegevoegd aan het formulier. Ik heb ze gekoppeld op quotation (sleutel van het hoofdformulier) en op ID van de goods.
- Ik kan wel goederen toevoegen via een invul formulier alleen komen de gegevens niet onder de betreffende quotation te hangen.

Wat doe ik fout?

ALvast bedankt

voorbeeld

Zou je je db willen plaatsen op dit forum?
Dat maakt het makkelijker om je te helpen.
Ik weet niet zo goed wat je bedoeld met koppelen op quotation (bedoeld vast sleutel).
Tevens weet ik niet wat je bedoeld gegevens niet onder de betreffende quotation te hangen.

Als je een voorbeeld post zien we vast binnen een korte tijd wat er mis gaat.

Voor je de db plaatst:
- db kopieren, dan in de kopie:
* gevoelige gegevens verwijderen
* eventueel onnodige tabellen, queries, forms en rapporten verwijderen
* comprimeren en herstellen
* zippen

Hi,

Deze database is niet in gebruik en er staan daarom ook geen gevoelige gegevens in. Ik heb wel heel veel documenten weg moeten halen omdat hij anders te groot was. Dus ik hoop dat het lukt.

Het gaat om:
-Frmquotationcomplete, en dan tabblad loads.

Ondersteunde documenten:
- Subformgoodsquotation
- xfrmaddgoods
- tbl goodsqry
- tbl goods

Ik wil graag dat access automatisch de lading koppelt aan een quotation. zodat ik een overzicht heb van de goods per quotation. En dat ik vervolgens een rapport kan maken om offerte de deur uit te doen waarin de goederen terugkomen.

Alvast bedankt voor het bekijken!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan