gefilterde gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kristinho1978

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2015
Vraagje - ik heb een excelbestand met een filter op basis van het land (kolom AM). Zie voorbeeldbijlage "Book1".

Nu wil ik graag met een macro het blad zodanig overschrijven, dat alle regels die weggefilterd zijn, ook definitief verdwijnen. En dat dus alleen nog hetgeen gefilterd is, overblijft. Zie voorbeeldbijlage "Book2".

Bekijk bijlage Book1.xlsxBekijk bijlage Book2.xlsx

Hoe kan ik dat met een macro voor elkaar krijgen?

Onder een ActiveX besturingselement (knop)
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
p = Cells(5, 1).CurrentRegion
 For i = UBound(p) To 1 Step -1
  If Cells(i + 5, 1).EntireRow.Hidden = True Then Rows(i + 5).Delete Shift:=xlUp
 Next
End Sub

Dan kun je beter filteren wat je wil verwijderen

Code:
Sub M_snb()
   with sheets(1).cells(1).currentregion
      .autofilter 39, "<>Duitsland"
      .entirerow.delete
      .autofilter
   end with
End Sub

Alleen de Duitsland regels blijven over.

Maar kijk ook eens naar 'advancedfilter'.

Werkt uitstekend pasan, heel goed. Mooi.

Probleem is echter dat het regel voor regel gebeurt en dat is niet erg als het 100 regels zijn, maar wel als het er 100.000 zijn :)

Is er ook een snelle variant? Waarbij je de gefilterde gegevens kopieert (bijvoorbeeld op het klembord plaatst), vervolgens de hele sheet leegmaakt en het daarna inplakt?
Of nog sneller, waarbij je de gefilterde gegevens over de data heen plakt en de rest verwijdert?

Laatst bewerkt:
Bij jou gaan de records niet echt weg snb, toch?

Het idee is dat alle gefilterde records echt uit de file verdwijnen. Het doel is om de file kleiner te maken.

Een mogelijke "snelle variant" is misschien de gefilterde lijst kopiëren naar een andere sheet, vervolgens de originele sheet verwijderen en de nieuwe sheet de naam geven van de originele sheet, zoals in de bijlage.

Grtz,
MDN111.

Bijlagen

Bij jou gaan de records niet echt weg snb, toch?

Het idee is dat alle gefilterde records echt uit de file verdwijnen. Het doel is om de file kleiner te maken.

Heb je mijn code wel getest ?
Wat zou 'delete' in de code betekenen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan