geforce 4 en geforce 2...ik zie geen verschil ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JPeetje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
hallow :)
ik heb een weekje geleden een nieuwe videokaart gekocht, de GeForce 4 Ti 4200 128 mb DDR AGP 8× en die heb ik in de plaats gedaan van een GeForce 2 MX400 64 mb ram.
maar 't rare is: ik zie echt weinig verschil wanneer ik UT 2003 of zo speel...
mijn mobo ondersteunt maar AGP 2×...kan het daar misschien aan liggen ?
zo niet, waaraan dan wel ?

Komt o.a inderdaad door het AGP-snelheid. De GF4 komt nu bij lange na niet tot zijn recht.

En hoe denk je dat je in UT2003 amper verschil ziet?

UT2003 draait niet altijd soepel als je een snelle kaart hebt. De rest van et systeem moet ook goed mee kunnen komen.

Ik zie dat je maar 256mb ram hebt, UT2003 wil zoiezo meer, anders zal er geswapt worden, oftwel er wordt naar het virtueel geheugen geschreven op je hd. Dit kan overkomen als ''schokkend/haperend''.

Laatst bewerkt:
Komt o.a inderdaad door het AGP-snelheid. De GF4 komt nu bij lange na niet tot zijn recht.
dacht ik al :)
UT2003 draait niet altijd soepel als je een snelle kaart hebt. De rest van et systeem moet ook goed mee kunnen komen.
processor is goed, moederboard is minder, en geheugen zou idd hoger kunnen...maar 't kost zoveel :D
Ik zie dat je maar 256mb ram hebt, UT2003 wil zoiezo meer, anders zal er geswapt worden. Dit kan overkomen als ''schokkend/haperend''.
en dat zijn dan ook precies de symptonen die ik krijg :D
kan ik dit verminderen/oplossen door het virtueel geheugen uit te schakelen (ja ik weet hoe ;)) ?

Nee, door het virtueel geheugen uit te schakelen zal het alleen maar langzamer gaan, dit is namelijk niet aan te bevelen als je minder dan 512MB RAM hebt.
Je kan wel de instellingen in het spel verlagen, bijvoorbeeld de resolutie op800x600 ipv 1024x768 en dat soort grappen. Je zal daar een beetje mee moeten spelen om voor jezelf de beste instellingen te vinden.

Geplaatst door Sarvo
Je kan wel de instellingen in het spel verlagen, bijvoorbeeld de resolutie op800x600 ipv 1024x768 en dat soort grappen.
leuke is, daar staat hij al op :D
maar da's dan dus het eerste waar ik voor moet zorgen...mobo en ram...hey bedankt voor de info luitjes, ga ik weer ff beetje prutsen aan me pc-tje :thumb:

het beste zou denk ik zijn er voor een paar euro 256 bij te knallen, dan ben je van een hoop gezeik af en het kost niet al te veel :)

Geplaatst door Sith Warrior
het beste zou denk ik zijn er voor een paar euro 256 bij te knallen, dan ben je van een hoop gezeik af en het kost niet al te veel :)
ja kep al wat rondgevraagd...goed mobo kost al gauw 200 euro :D
dan ben ik -raar genoeg- toch geneigd om ietsie sneller naar het geheugen te gaan ;)

Doe eens gek; verHOOG de resolutie eens om te proberen.
Zonder gein; als ik gp4 speel op 800x600 loopt het schokkend maar als ik hem zet op 1280x1024 issie toppie!
Weet wel; ander spel, maar proberen kan toch geen kwaad? Toen iemand het tegen mij zei verklaarde ik hem ook voor wankel moet ik zeggen hoor.

Maar goed; het schijnt te maken te hebben met de refreshrate van de monitor en het aantal beeldjes per seconde wat je spel draait en of v-sync aan of uitstaat.
Kgeloof dat als v-sync uitstaat je het beste kan zorgen dat je fps de helft is van je refreshrate.....maar ik weet het ook niet meer zo goed hoor, ben ook niet zo'n expert...weet alleen dat mijn favo spel nu goed loopt.

Misschien snapt iemand iets van mijn verhaal en wil hij of zij dat toelichten....(zodat ik het zelf ook weer ff snap)
;)

resolutie verhogen is het eerste dat ik gedaan heb toen de kaart erin zat :D
maar dan verloopt hij nog niet lekker...
wat is v-sync en hoe zet ik die aan/uit ?

Geplaatst door JPeetje
resolutie verhogen is het eerste dat ik gedaan heb toen de kaart erin zat :D
maar dan verloopt hij nog niet lekker...
wat is v-sync en hoe zet ik die aan/uit ?

Deze waarde geeft bij een monitor aan hoeveel beeldjes er per seconde op het scherm gezet worden. Ook hier geldt: hoe hoger de frequentie, hoe stabieler/rustiger het beeld.

Geplaatst door spankme
Kgeloof dat als v-sync uitstaat je het beste kan zorgen dat je fps de helft is van je refreshrate...[
kan ik dit veranderen ? zo ja, hoe ? :)

Geplaatst door Sith Warrior
kep er meteen 512 bijbesteld :D (90 euro)
kan ik weer een tijdje vooruit...nu ff wachten tot maandag :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan