Geforce 6600GT of Radeon 9800pro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Ik heb bijna het geld bij elkaar om een nieuwe processor, een nieuw moederbord en een nieuw videokaartje te kopen.
Nu zat ik te twijfelen welke videokaart ik zou nemen, eerst dacht ik 'ik neem de Radeon 9800pro' alleen nu zie ik wat in de MyCom folder staan over de Geforce 6600GT en die was €199,-. Nu vraag ik me af bij welke kaart ik nou beter is.

De 6600GT komt in de buurt van de 9800XT. Dus hij verslaat zoiezo de 9800Pro. :)

Oh no! Ik heb me vergist! Ik denk dat ze in het blad van MyCom de normale 6600 bedoelen. Ja die is voor €199,-, maar er staat wel bij dat de chipset de 'Geforce 6600GT' is.
Het gaat dan om de AOpen Aeolus 6600-DV

Ik heb de 9800 pro en hij is A+++++++++

Geplaatst door Muurhond

De 6600GT is nog een stuk beter en kost nix meer. :p

Wacht even, ik wil even duidelijkheid hebben, want ik zie hier dat ik over een Geforce 6600 zat te praten, ik had me vergist met een 6600GT, drukfoutje waarschijnlijk. Op het internet staat dat de chipset van de AOpen Aeolus 6600-DV de 'geforce 6600' is en niet de 'Geforce 6600GT' zoals in het 'Prijs Magazine' staat van MyCom.

Nu zeg je dat de 6600GT nix meer kost, maar als ik hier kijk is die toch wel €459,- ! :confused: ehhhhhhhhh... Oh, komt dat misschien omdat het geen PCI-E kaart is maar een AGP 8x? Ik zoek een AGP kaart.

ik zou dan toch de 9800 pro nemen als ik jou was
op aquamark haalt ie in ieder geval een hogere score,
maar het verschil is idd klein (de gt versie is dan weer beter dan de radeon maar kost ook 50 euro meer)

verwacht wel niet dat je met een 9800 pro Doom3 en de next generation games op hoge resolutie kan spelen

Geplaatst door Systemizer X100

Nu zeg je dat de 6600GT nix meer kost, maar als ik hier kijk is die toch wel €459,- ! :confused: ehhhhhhhhh... Oh, komt dat misschien omdat het geen PCI-E kaart is maar een AGP 8x? Ik zoek een AGP kaart.

Is dat niet de 6800 GT?

De 6600 GT kost zo'n €200:
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?DB=Pricewatch&Cat2=514&Query=6600+GT

De 9800 Pro kost ongeveer evenveel en is dus een 6600 GT een betere keus.

Zie hier de prijzen van de 9800Pro:
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?DB=Pricewatch&Cat2=49&Query=9800+Pro

:confused: puh, maak ik weer een leesfout, er staat een 6800GT bij die €459,- , geen wonder dat ie zo duur was.

Nou voor een Geforce 6600GT voor de AGP poort kan zie ik niets bij de MyCom, maar wel bij Computerland.
Bij Computerland kost de Club3D GF 6600GT AGP 128MB zelfs maar €195,- als ik de informatie op hun site mag geloven. Hmm. Hej, das dus een goed kaartje met een mooooooi prijskaartje. Interessant. Is Club3D goed?

@Muurhond:
:D jep. Leesfoutje

Geplaatst door Systemizer X100
:confused: puh, maak ik weer een leesfout, er staat een 6800GT bij die €459,- , geen wonder dat ie zo duur was.

Nou voor een Geforce 6600GT voor de AGP poort kan zie ik niets bij de MyCom, maar wel bij Computerland.
Bij Computerland kost de Club3D GF 6600GT AGP 128MB zelfs maar €195,- als ik de informatie op hun site mag geloven. Hmm. Hej, das dus een goed kaartje met een mooooooi prijskaartje. Interessant. Is Club3D goed?

Lees me vorige reactie nog ff. ;)

Jup, nou bedankt mensen, nu weet ik dat ik zeker voor die 6600GT moet gaan :)

Ik baal nu een beetje. Er is hier in Apeldoorn een nieuwe computerwinkel geopend, Paradigit volgens mij. Daar hadden ze een hele mooie aanbieding, een Winfast Geforce 6600GT voor slechts €89,- ipv €219,-.
Ik heb mijn tante erop af gestuurd omdat ik niet wou spijbelen. Het was er echter vreselijk druk en na een uur wachten was het kaartje uitverkocht. Helaas, nu zal ik toch de volle prijs moeten betalen. Jammer, maar het was te verwachten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan