GeForce 7800 GS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daantheman

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
Goedenavond,

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn videokaart sinds ik mijn computer geformatteerd heb en windows er opnieuw heb opgezet. voor de duidelijkheid eerst even de specs:

AMD Athlon 2500+
GeForce 7800 GS
1 GB RAM (512 van Kinston, 512 van een merk wat ik niet zogoed weet)
Nforce2 moederbord

Het probleem is als volgt:
Als ik gewoon mijn pc opstart en deze gewoon gebruik (d.w.z. mail checken, word etc.) is er niks aan de hand, maar op het moment dat ik ga gamen doet zich het een en ander voor. Bij Splinter Cell Chaos Theory, een vrij oud spel onderhand, wat mijn pc goed aan kan, komen er soms witte blokjes in het scherm i.p.v. textures, soms veranderen gewone, bruine vlakken in ware kleurspelen of stralen lampen juist duisterheid uit en is de rest licht. Bij World of Warcraft: Hier zie ik ook soms witte vlakken i.p.v. textures en doet het kleuren probleem zich soms(!) voor. Het allervervelendst is echter dat WoW soms crasht: Het scherm "freezed" terwijl het geluid gewoon door blijft gaan; er komt geen "blue screen" of error o.i.d. en ik kan zolang wachten als ik wil, er gebeurt niks. een typisch videokaart probleem leek mij. Ik heb de drivers er al honderd keer opnieuw opgeprobeerd te zetten, ook door ze er eerst af te halen met DriverCleaner, maar tevergeefs. Verder dacht ik misschien dat het aan mijn DirectX versie lag, maar dat is niet het geval, deze is gewoon 9.0c. Het vastlopen van WoW gebeurd na gemiddeld drie kwartier spelen, dus het duurt vrij lang, wat ik vreemd vind. Ik dacht eerst dat het een oververhittings probleem was, aangezien ik mijn videokaart overklok met RivaTuner (van 400->500 Mhz), maar als ik de computer reset en meteen weer speel, duurt het weer zo lang voordat het gebeurd, dus oververhitting lijkt me uitgesloten. Desondanks heb ik het ook geprobeerd met een verlaagde Mhz, maar dit mocht niet baten. Ook heb ik de moederbord drivers geupdate, dus ik ben ten einde raad!

Alvast bedankt,

Daan

yeah well,

ik moet toch gewoon de driver hebben voor de 7000 series? Kan ik ook voor 8000/9000 series gebruiken? Het rare is dat hij het eerst wel deed met deze drivers...

Misschien Omega drivers? Die werkte bij een vriend van mij perfect! Weliswaar op een AGP2600XT, link drivers: http://www.omegadrivers.net/omega_drivers.php. Gewoon de nieuwste pakken en proberen, alhoewel het ook aan de temperatuur van je videokaart kan liggen, het lijken me namelijk artifacts die het probleem zijn. Probeer de videokaart anders is goed schoon te maken. Succes ermee!
.

oh chill,

ik download nu de omega drivers(: Let's see... Maar de videokaart schoonmaken heb ik laatst al geprobeerd... Maar wat zijn Artifacts?

Cheerz

Volgens mij zijn dat blokken of strepen die in het beeld verschijnen en vaak veroorzaakt worden door oververhitting van het geheugen van de videokaart. Als je er meer over wilt weten zou ik ff googlen!

Die strepen in de tekst (en alleen in tekst) verschijnen soms ook meteen na het opstarten van de game en niet 45 min later. Geen oververhittingsprobleem lijkt me dus.De Omega drivers werken dus ook niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan