Geforce 8300 xD Over te clocke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

belggleb

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2006
Hello heren,
Ik heb de zwakste nvidea 8- series gekregen :confused:
Is die over te clocke?
alvast bedankt

Hello heren,
Ik heb de zwakste nvidea 8- series gekregen :confused:
Is die over te clocke?
alvast bedankt

Een videokaart kan je het beste niet overclocken omdat meestal de fabricanten de processor zo hebben gemaakt dat die alles geeft wat die kan geven, je kan het proberen... en als je GPU procressor wel te warm wordt zie je dat vanzelf op het scherm verschijnen :p

Een videokaart heeft een eigen processor, Die zit op de videokaart.

GPU procressor ik dacht dat dit een typ foutje Was CPU en GPU maar ja ik laat overclocke even dan :(

WAT !? de video kaart LAggd hard games zoals World of warcraft komaan!
Quad core 6600 4x 2.4 GHz
2 Gig Ddr2
Kaart 8300 Wat kan ik er aan doen heb gehoord iets in bio's maar wat heeft ieamdn dit al gedaan?

Laatste drivers van de videokaart al geinstalleerd? Probeer dat dan eens, verwijder wel eerst de oude.

Tegenwoordig hoef je oude drivers niet te verwijderen voor nieuwere,,, tenminste ik doe het nooit en het geeft geen problemen.
om je Videokaart GPU afkorting voor Graphics processing unit (CPU is Central Processing unit) over te clocken,, kun je het beste het programa NTune gebruiken van nvidia,,, echter moet je wel op temps letten en niet zomaar over te clocken,,

Mijn ervaringen ermee zijn als je tever overclockt (25 mhz te veel)
dan krijg ik allemaal witte spikels in beeld en krijg ik allerlei lijnen,,
kwestie van terug zetten en pc restarten, btw zowiezo reset hij alles naar normaal als je pc restart,, dus telkens zal je hem weer moeten overclocken

als je door overclocken je videokaart beschadigt heb je dus geen garantie....

en je pc zou WOW gewoon moeten draaien hoor

ik draaide WOW op een geforce FX5600
en die draaide gewoon framerates van 40 op 1.5 GB ddr1 ram en een P4 CPU van 2.26 Ghz

Hmm wat nu ?
[smallimg]http://aycu17.webshots.com/image/37416/2000253799020071415_rs.jpg[/smallimg]

En ook dit HUH
2000153711979045366_rs.jpg

[modedit] afmetingen van plaatjes aangepast en klikbaar gemaakt [/modedit]

Laatst bewerkt door een moderator:
op die MB moet je niet zo zeer letten,, hij pakt automatish meer geheugen van je hdd of ram geheugen om zo meer geheugen te hebben voor games,,,,

Maar heb je NTune wel in geavanceerde modus gezet?
[smallimg]http://img120.imageshack.us/img120/9799/overclockhf2.png[/smallimg]

enhier zie je mijn geheugen etc,,, je ziet dat hij 700 nogwat mb van mijn systeem geheugen pakt
[smallimg]http://img213.imageshack.us/img213/9411/systemol5.png[/smallimg]

Dit kun je ook merken aan de processen,, want de processen zijn bij elkaar opgeteld iets van 250 MB en hij zehgt 51 procent geheugen gebruik,,, en ik heb 2 GB;)

Laatst bewerkt:
AAAH ik heb het!! Om welke Mhz en Nvt moet ik het zetten?

haha jah,,, je moest eerst die licentie gezeur accepteren;)

welke staat die nu dan? probeer t eerst eens met 25 mhz verbetering,,, let op temperatuur

(alleen de clock frequentie dus niet de memory bus)

ga dan gamen en kijk hoe die t doet.
waarschijnlijk moet je wel goeie koeling hebben om hem echt ver over te clocken
ik draai hem altijd op 25 mhz overclock,, is goed genoeg om crysis op medium te spelen,,, normaal speel ik hem op medium met paar op low,,,
nu compleet medium

WoW op 17 Fps LOL
Dus niet echt gelukt he :/

Laatst bewerkt:
yup

Your PC currently has the latest driver installed for your GPU. No driver update is necessary at this time.

yup

Your PC currently has the latest driver installed for your GPU. No driver update is necessary at this time.

hmm okee
ik weet denk ik de oplossing alwel..
http://support.microsoft.com/kb/940105

scroll naar onder en klik welke versie je hebt.,,, 32 bit of 64 bit vista...
validate je vista en installeer de hotfix,, als dit niet helpt is er echt iets mis wat ik niet zou weten op dit moment;)

Laatst bewerkt:
Waaarom geenandere videokaart deze is toch niet echt geschikt voor de games diejij wil spelen:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan