Geforce 8300 xD Over te clocke?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waaarom geenandere videokaart deze is toch niet echt geschikt voor de games diejij wil spelen:confused:

nou als die World of warcraft wilt spelen zou die het moeten doen,, als ik hem met mijn 5600 kan spelen dan kan hij hem met de 8300 cker spelen

wow kan alleen maar online, maar als het zo haperd kan het ook aan je connectie liggen, probeer eens een ander spel, want het kan ook gewoon zo zijn dat je connectie slecht is en dan hapert het ook,

Oké dus het kan alleen maar online. Ik ken/speel het spel niet:o

Belgleb in je vorige vraag (over het samenstellen van je nieuwe pc) werd duidelijk dat er toen 2 of 3 computers in huis zijn. Inmiddels misschien wel 3 of 4
1) Maken deze computers allemaal tegelijk gebruik van de verbinding (zijn ze online) tijdens het gamen? (verbindingvreters)
2) Draait MSN tijdens het gamen? (verbindigvreter)
3) Draait Skype tijdens het gamen? (verbindigvreter) beter is dan Teamspeak ofzo
4) Welke andere progjes draaien er mee tijdens het gamen? (kunnen geheugenvreters zijn)

wow kan alleen maar online, maar als het zo haperd kan het ook aan je connectie liggen, probeer eens een ander spel, want het kan ook gewoon zo zijn dat je connectie slecht is en dan hapert het ook,

als ik slechte verbinding heb heb ik alsnog met mn 8600 GTS een FPS van 80
hoger krijg ik hem niet:P
maar dan haperen de popetjes van de ander en de dieren enzo,,,
Maar de wereld en omgeving als ik me dus omdraai die haperd niet..
want dat draait op je eigen pc en niet vanaf de server.

dat klopt inderdaad ook, als je lag hebt haalt het niet je fps(beelden per seconden) omlaag, maar het haperd, je kunt ook lag hebben met 200 fps .

dat klopt inderdaad ook, als je lag hebt haalt het niet je fps(beelden per seconden) omlaag, maar het haperd, je kunt ook lag hebben met 200 fps .

alleen is een FPS van 200 zo goed als onhaalbaar want de meeste games zelf halen dit niet:P
en t is ook niet nodig,,,
een FPS van 100 is gewoon heel mooi voor gamen,, voor films heb je meestal 30 FPS
high definition films hebben veeeeeel hogeren framerate,, pas haalde ik met een high definition filmpje een FPS van 1300 xD:P

maargoed daar gaat deze toppic niet over,,, probeer die update die ik in een van mn vorige posts aangaf even...
want het kan zijn dat dit met windows vista te maken heeft;)

ik dacht dat films altijd 50 of 60 fps was vanwege 50hz is 50fps , enz.. en tv's hebben 50hz , een vriend van mij heeft met quake 3 2100 fps gehaalt, hij heeft in iedergeval een monster van een computer met 3dmark score van 19000. maar over die 8300 , gewoon nieuwe koeling en overklokken ;) meer kan ik niet zeggen

ik dacht dat films altijd 50 of 60 fps was vanwege 50hz is 50fps , enz.. en tv's hebben 50hz , een vriend van mij heeft met quake 3 2100 fps gehaalt, hij heeft in iedergeval een monster van een computer met 3dmark score van 19000. maar over die 8300 , gewoon nieuwe koeling en overklokken ;) meer kan ik niet zeggen

de meeste films die ik heb zijn rond de 30 FPS maar kzal ze nog wel een keer na kijken

maar 2100 FPS is belachelijk veel hoor, ik weet niet of ik t moet geloven;e
mijn 3dmark score was 12.000 ofzo en ik haal met GTA SA niet hoger dan 100 FPS;e
en heb frame limiter uit staan,, want als die aan staat dan heb ik 25 FPS

oki en ik heb er gewooneen geforece 7650 in gedaan van men andere pc en wow werkt nu op 75 Fps ik laat die 8300 Maar in de kast he bedankt voor de reacties :thumb:

@Marco282

Leuk allemaal, maar misschien kun je beter eerst even nadenken voor je iets post, sorry, maar je zegt een hoop onzin:

- hoe kom je er bij dat het niet nodig is om oude drivers te verwijderen voor je een nieuwe videokaart plaatst? Natuurlijk moet dat wel!

- en waar haal je het vandaan dat de videokaart "geheugen van de harddisk" gebruikt als dat nodig is...

- en een videokaart zonder extra shared geheugen gebruikt sowieso geen extra ram van je systeemgeheugen, niet van je interne geheugen en al helemaal niet van je harddisk...

@Marco282

Leuk allemaal, maar misschien kun je beter eerst even nadenken voor je iets post, sorry, maar je zegt een hoop onzin:

- hoe kom je er bij dat het niet nodig is om oude drivers te verwijderen voor je een nieuwe videokaart plaatst? Natuurlijk moet dat wel!

- en waar haal je het vandaan dat de videokaart "geheugen van de harddisk" gebruikt als dat nodig is...

- en een videokaart zonder extra shared geheugen gebruikt sowieso geen extra ram van je systeemgeheugen, niet van je interne geheugen en al helemaal niet van je harddisk...

Van mijn harddisk gebruikt die ook echt niks. en dat heb ik ook niet gezegt
Van mijn werk geheugen echter wel!

en geef me eens 1 goeie reden waarom ik mijn videokaart drivers moet verwijderen voor ik nieuwe installeer?
ik doe dat bij mijzelf nooit, en ook nooit bij andere mensen waarbij ik drivers soms update, ik kom nooit problemen tegen?

op die MB moet je niet zo zeer letten,, hij pakt automatish meer geheugen van je hdd of ram geheugen om zo meer geheugen te hebben voor games,,,,

Volgens mij zeg je dat hier WEL, over geheugen pakken van je harddisk...

En eh, wat jij doet moet je uiteraard zelf weten, maar iedere beetje deskundige computeraar zal bij het vervangen van de videokaart eerst de oude stuurpogramma's verwijderne en daarna de nieuwe installeren.

Dit om (toekomstige) problemen en conflicten te voorkomen!

Volgens mij zeg je dat hier WEL, over geheugen pakken van je harddisk...

En eh, wat jij doet moet je uiteraard zelf weten, maar iedere beetje deskundige computeraar zal bij het vervangen van de videokaart eerst de oude stuurpogramma's verwijderne en daarna de nieuwe installeren.

Dit om (toekomstige) problemen en conflicten te voorkomen!

Dan heb ik dit toch zeker niet goed gelezen dat het om een vervanging van videokaart ging.

en die hdd is dan ook echter een foutje van mij want kweet zelf ook wel dat je videokaart niet van hdd pakt, maar wel van ram geheugen! want die van mij pakt meer dan 700 mb van mijn werk geheugen.

Sorry dan voor de verwarring.

Nou als ik jou was Marco282 Zou ik wel eerst de drivers verwijderen tenzij je problemen wil :)

Dan heb ik dit toch zeker niet goed gelezen dat het om een vervanging van videokaart ging.

en die hdd is dan ook echter een foutje van mij want kweet zelf ook wel dat je videokaart niet van hdd pakt, maar wel van ram geheugen! want die van mij pakt meer dan 700 mb van mijn werk geheugen.

Sorry dan voor de verwarring.

En dan nog geldt dat ALLEEN voor een mindere videokaart met "Turbo Cache", anders dus ook niet!!!

En dan nog geldt dat ALLEEN voor een mindere videokaart met "Turbo Cache", anders dus ook niet!!!

hmm ik heb een Geforce 8600 GTS van asus en hij gebruikt meer dan 700 MB van mijn ram
hij heeft 256MB gewone ram en dan gebruikt die meer dan 700 mb van mijn gewone werk geheugen
dit kan ik ook merken omdat bij taak beheer zegt die gebruik werkgeheugen 56 procent terwijl ik 1 GB gebruik zie en bij processen tel ik ongeveer 250MB,, waar is die andere 750?
en heel toevallig zegt mijn nvidia gezeur dat mijn videokaart 1 gb ram heeft waar van 768 shared,,,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan