Geforce 9200M-GS

Status
Niet open voor verdere reacties.

dondersmarco

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2009
Hallo,

Ik ben van plan om een laptop te kopen, het gaat om de HP Pavilion dv7 1220ED

Nou staat er dat hier bovenstaande videokaart inzit en dat deze 512MB dedicated videogeheugen heeft.
Als ik deze videokaart ga zoeken op internet kom ik alleen 256MB kaartjes tegen met deze naam.

Kan iemand mij hier wat duidelijkheid over geven?

En zou deze laptop een goede keus zijn als ik ongeveer 700 euro wil uitgeven en ongeveer deze specs wil?
(laptop is voor algemeen gebruik met af en toe een game)

alvast bedankt!

groeten marco

Waar heb je exact op gezocht? Want er zit verschil tussen een onboard (9200m nvidea) en een losse 9200 van ati. Dat zijn verschillenden merken. Tevens is de laatste niet te plaatsen in een laptop.

En de grote van de ram is in princiepe ook aanpasbaar. De 512 versie is wel degelijk gewoon mogelijk.

Je zegt af en toe een game, over welke game(s) praten we, want een laptop is niet bij uitstek geschikt om mee te gamen.

Laatst bewerkt:
Hey

er staat in de advertentie: Nvidia Geforce 9200M-GS 512MB videokaart
als ik op precies dezelfde tekst zoek vind ik alleen 256 mb kaarten...

en tsja, welke games erop komen weet ik eigenlijk niet...dat een laptop in principe niet om te gamen is weet ik maar er zal toch wel t een en ander opkomen..
maar dan heb ik het ook over programma's zoals virtual dj e.d.

Maar is de laptop verder wel ok dan?
ik kan door de bomen het bos niet meer zien met al die keuzes en verschillende types e.d. :confused:

Tja, er kan pas echt goed advies worden gegeven als je ook een beetje kan aangeven welke spellen je wilt doen en welke programma's je wilt gaan draaien. Feit blijft dat het een laptop is en die toch echt minder krachtig zijn dan desktops.

tsja ik zeg al, net de spellen die ik tegenkom, niet echt iets boeiends ofzo...
zoiezo Virtual DJ...

Het is meer mijn vraag of het uberhaupt een beetje een fatsoenlijke kaart is...
En ik ben nog meer benieuwd hoe het nou zit dat ik de 512MB versie niet kan vinden :confused:

Er zijn betere videokaarten voor laptops, maar zolang je niet weet wat je wilt spelen...

Bijvoorbeeld GTA 4, die gaat bagger (of gewoon niet) draaien op de laptop die jij koos. Rollercoaster tycoon 3 draait echter prima. Snap je wat ik bedoel?

Misschien eens neuzen op www.alternate.nl?

jah ik begrijp je..
RTC3 komt er ook wel op :p
GTA4 wordt op de meeste laptops wel moeilijk denk ik ;)

maar ik heb dus die HP Pavilion dv7 1220ed gezien...
hij kost 715 euro en ik kan hem waarschijnlijk nog ietsje goedkoper krijgen.

is dit dan een goede "overall" laptop als ik ongeveer 700 wil uitgeven?

en weet je ook toevallig waarom ik deze video kaart met 512mb nie terugvindt op internet?

Waarom je die kaart niet kan vinden durf ik niet te zeggen. Ik werk zelf niet veel met laptops, ik game veel en dan de nieuwere games, dus voor mij is een laptop niet handig.

Misschien een idee om eens te vergelijken op alternate, azerty en misschien zelfs tweakers.net of er in die prijs klasse betere laptops te vinden zijn.

ja dat heb ik dus al veelsteveel gedaan....
ik wordt helemaal gek van al dat vergelijken! :(

miss iemand anders die weet hoe het zit met die videokaart??????

@lita: Bedankt voor je reacties he! :thumb:

Hoi en welkom op Helpmij,

Die kaart(chip)kan een eigen geheugen hebben van 512mb.Hij is zelf tot 1790mb toewijsbaar..
Wat is je vraag dan nu precies?

Btw: een niet al te beste chip qua prestaties.een oude 8400m serie zou nog betere prestaties hebben.

En geef eens de link waarin staat dat deze 512mb dedicated geheugen zou hebben...

hallo,

Mijn vraag is: In de ADVERTENTIE staat 512mb MAAR als ik op bijv google zoek naar de LOSSE kaart (9200m-gs) kan ik alleen 256mb kaarten vinden...
Hoe zit dat nou dan precies?

@frankwannet: niet al te beste chip...bedoel je dan echt ***** of gaat ie er wel mee door..

ik zoek namelijk een laptop voor +- 700 euro en het liefste ook hp, maar als ik dan een dikkere videokaart wil ben ik gelijk over de 1000 euro kwijt.

ik heb ook naar een acer zitten kijken.
goede specs voor minder geld, maar of het dan ook kwalitatief goed is is maar de vraag.
ik hoor over acer nl. slechtere dingen als over hp

een losse 9200m gs kan al niet want die M staat voor mobile(mobiel dus klaptop)

Het zal het best wel doen hoor die chip maar ik denk toch dat er voor dat geld ook wel beter klaptopjes zijn met een betere kaart.Maar het is maar waar je voorkeur naar uitgaat.
voor normaal gebruik volstaat deze kaart wel das het probleem niet...

Ik ben zelf ook geen voorstander van acer btw.

dat dit geen losse kaart is begrijp ik...
maar dan zou je er toch wel een test of informatie o.i.d. van kunnen vinden?

EN ik kan nog steeds die 512mb versie niet vinden :confused:

En aan wat voor laptop zat jij te denken voor dat geld(en miss betere specs)?
Mijn voorkeur gaat toch echt uit naar HP en anders miss een Acer, veel andere merken zie ik toch niet helemaal zitten.

Iemand anders antwoord op mijn vraag????

en ook opmerkingen over mijn keuze?
(laptop voor +- 700 euro liefst HP?)

Er zijn laptops met kaarten die games kunnen draaien. Bijvoorbeeld een 9600M van Nvidia. Dat beestje zou GTA 4 op normale instellingen toch wel vrij goed moeten draaien.

Als je even doorspaart kun je een notebook met een 9600M kopen zoals deze. Jammergenoeg is HP een redelijk duur merk en zal je het dus met een ander merk moeten doen. Ik heb trouwens alleen maar goede ervaringen met Alternate.

alternate? nooit van gehoord, ga ik ook nie zomaar aan beginnen ;)

het moet toch echt een HP zijn eigenlijk en anders heel miss een acer....
ik denk dat ik dan met 700 euro niet veel meer kan halen?!

de laptop is ook niet ALLEEN voor games, maar moet toch wel een beetje redelijk genoeg zijn om wat oudere/lichtere spellen te spelen....

dus ik denk dat mijn keuze dan niet zo heel slecht is?
of heeft iemand anders een andere HP (of anders acer) in zijn gedachten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan