Geforce 9400GT op ASRock K7S41GX

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgraansma

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
Oke ik heb dus al een tijdje een ASRock K7S41GX moederboord.
Alleen de videokaart bevalt me niet super en daarom zou ik graag een nieuwe willen kopen. Ik zag dus laatst in een folder een Geforce 9400GT - 1024MB staan en nu was mijn vraag of die kan samenwerken met mijn moederboord.
Of is mijn moederboord al te oud?..

Nee, Je hebt een AGP slot en die videokaart die jij wilt kopen is een PCI-E

er zijn nog wel heel aardige AGP kaarten te koop, maar voor dit bord, is dat w.s. niet aan te raden.
Welke processor zit er in?

mvg leo

En welke videokaart heb je nu?

Want het moederbord heeft ook onboard vga. Dus als dat het geval is, dan kun je best een stap zetten met een losse videokaart.

Maar ik ben bang dat het voor de nieuwste spellen echt allemaal te oud is.

Ik heb op het moment ook al een losse videokaart erin zitten, het is een ati radeon 9200 want de onboar videokaart werkt niet.
Verder heb ik een amd sempron 2500 processor.

Dus als ik het goed begrijp moet ik een AGP videokaart hebben?..

*edit*

Zou dit dan lukken op mijn moederboord?.. GF6200 512MB grafischekaart AGP van nvidea geforce

Laatst bewerkt:
De vraag is of je geld moet steken in deze pc.
Het was al een budget-processor toen je hem kocht.
En ook het moederbord kan nooit duur zijn geweest.

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik denk dat het tijd wordt om te sparen voor een nieuwe pc.

Om goedkoop te upgraden, zodat je pc nog lekker draait, totdat je de nieuwe bij elkaar gespaard hebt, ben je heel goed uit met deze x1650pro
Kijk anders zelf even naar deze videocard chart

De voeding kan dan nog roet in het eten gooien, die moet sterk genoeg zijn (liefst 400+w)
Ook zou je dan 512+mb intern geheugen nodig hebben.

Laatst bewerkt:
Blijft het een gegeven dat elke verdere upgrade van de videokaart zinloos en zonde van het geld is met een Sempron 2500

Hoi !

Heb nog wel een Athlon XP 3200 + Barton in de aanbieding, maar dat mobo zal geen 400 Mhz FSB ondersteunen.......

Greetz,

Harry.

op het moment zit er een ati radeon 9200 videokaart in 128 mb en 400 Mhz die werkt prima alleen hij raakt soms wat overhit en dan zit er een soort van lock op zodat het beeld vastslaat en dan kan ik iets van 20 tellen niks meer doen en dan start de pc zichzelf opnieuw op.

Maar als jullie zeggen dat een geforce 6200 erin kan zal ik het eens proberen want een nieuwe pc zit er voor mij voorlopig nog niet in.

maar over wat jullie zeggen over dat agp daar zou ik graag nog wel even iets over willen op aan merken.. als je deze site leest : http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=K7S41GX daar staan de specificaties van mijn pc en volgens mij staat er duidelijk
Expansion / Connectivity
Slots
- AGP 8X/4X 1.5V
- PCI 2 slots, PCI 2.2
- AMR 1

En daar maak ik op uit dat het wel degelijk mogelijk is om pci te gebruiken.. of heb ik het toch fout?..

aha oke ik snap het ;) dan zal ik denk ik voor een geforce 6200 - 256 mb 350 Mhz gaan :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan