GeForce 9500GT temperatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjeLgames

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2009
Hallo mede forumgebruikers,

Ik loop al een hele tijd tegen een irritant probleem aan.
Ik heb een NVidia GeForce 9500GT videokaart met fan.

Als ik Flight Simulator X speel, internet, of dat soort dingen, is er niets mis met de temperatuur, die hangt dan rond de 43 graden.
Maar als ik hem zwaarder belast met bijvoorbeeld GTA IV, slaat bij 110 graden de computer uit.

Nog een keer visueel in de kast:
Koude start (24 uur niet gedraaid), fan draait constant (op GPU he)
FSX, geen probleem, constante snelheid en temperatuur.
GTA IV, 1-5 minuten: geen probleem.
Na 5 minuten (bij 55 graden) schakelt de fan uit (die kapt er gewoon mee) wat erin resulteerd dat de snelheid gewoon oploopt, totdat de computer zichzelf uitschakelt.
Het beeldscherm springt dan op stand by, en het geluid gaat vastlopen (trrrrrrrrrrrrr)

De computer is bijna volledig stofvrij, na het volledig schoonmaken blijft ie raar doen.

Iemand een oplossing ??

Ik heb me rot zitten zoeken op internet maar kom er niet uit.

Alvast bedankt!

Groeten Bart

Kan je de GPU eens stressen met een GPU tool (Bijvoorbeeld Furmark, of GPUTool), en dan met Rivatuner handmatig de fanspeed van de videokaart (voor je de test doet) op 80% zetten? Wat gebeurd er dan, gaat de fan alsnog uit? (Zo ja: stop de test onmiddelijk)

Welke versie van de nvidia driver gebruik je?

Als de fan er van zelf ermee stopt, dan zou ik zelf die kaart al niet meer vertrouwen :)

Hallo,

Ik gebruik de laatste drivers van NVidia.
Rivatuner doet het bij mij niet, maar ik denk dat ik al weet waar je heen wilt.
Waarschijnlijk doel jij op onvoldoende electrische voeding ?
Dit is denk ik niet het probleem, daar de videokaart in het begin wel goed functioneerde.

Bedankt voor jullie reacties.

Nee hij doelt gewoon op een videokaart en/of ventilator die aan het eind van z'n leven is, videokaart vervangen, of als jij er nog prima mee over weg kunt, ander koelertje erop

Videokaart zelf is prima.
Ander koelertje.. ? hoe weet ik dan zo zeker of hij past, en hoe moet ik hem bevestigen.
Volgens mij zit als je goed kijkt de huidige erop gelijmd..

Ik ga sowieso een andere kast kopen, aangezien ik maar 1 casefan heb, 1 cpu koeler, 1 op mn videokaart en eentje achterin de voeding ...

Als je een videokaart koeler gaat kopen, staat er vaak bij de beschrijving (in iedergeval, bij alternate is dat zo) op welke kaarten het past.

Oh ja ik zie het.
Maar ik zie geen koeler voor mijn videokaart en daarbij.. een koelertje kost al snel 30 euro (of kijk ik nu verkeerd op alternate?) en mn videokaart was 54.. dus dan is het na 3 jaar misschien meer rendabel een compleet nieuwe te kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan