Geforce 9600 GT 2GB DDR3 goed genoeg voor GTA 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hederik

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2008
Beste helpmij,

Ik ben van plan mijn PC te optimaliseren voor zwaare games als GTA 4.

Ik heb het laten ombouwen tot dit:

Een dual-core op 3.88 Ghz en 4 GB Ram.
De videokaart is en geforce-9600-gt-2-gb-ddr3 geworden,

Mijn vraag is nog wel:

Is deze kaart goed genoeg om de game op High Quality te kunnen laten spelen?
En komt die 2 GB video geheugen en de 4 GB RAM daarbij van pas?

Ik hoop dat jullie het weten!

p.s: De videokaart is door het bedrijf ook laten overclocken om het maximale eruit te krijgen wat erin zit.

Laatst bewerkt:
Wat is je budget voor die videokaart. Want die kaart van jouw is toch al weer een jaar oud.

Budget

Mijn budget mag iets boven de 300 euro komen.

Maar:

Heb nu nieuwe videokaart van ATI gekregen ( de HD 4870 overclocked ) en die werkt niet zo goed met GTA IV.

Hij crasht na een paar minuten/seconden spelen.

Weten jullie hoe dit komt?

En zijn er fixes voor?

Aan het geheugen ligt het niet ( heb 4 gig ram )
en 512 mb video geheugen ( lijkt me toch wat weinig eerlijk gezegd?)

geef mij eens de gegevens an je systeem.

- moederbord
- processor
- voeding
- besturingssysteem.

Mijn glazen bol is namelijk kapot gevroren.

Hij werkt al weer!

GTA IV doet het nu perfect in de juiste resolutie en de kwaliteit op zijn HOOGST :)

Met de nvidea 7300 was hij nog niet eens op LOW te spelen (duhh) :evil::p

Mag gesloten worden.

Hij liep eerst vast :confused:

Maar nou draait hij perfect :)

Echt een aanrader, die ATI HD 4870 Overclocked!

Weet niet wat je ervoor betaald heb, maar vind dat je voor de OC versies van ATi juist vaak nog wel wat te veel betaald voor weinig overclock, als je snapt wat ik bedoel...

9600GT 2GB is absolute overkill en heb je echt geen **** aan, even kort door de bocht toegelicht. 4870 is dan inderdaad betere keuze, en waarschijnlijk nog in dezelfde prijscategorie ook (welke debiel maakt er nou een 9600GT 2GB, ach ja... helaas zijn er nog steeds genoeg mensen die ervoor vallen).

Mvg

Ik viel voor die Nvidea omdat hij door dat bedrijf zou worden overclocked ( en dus fors, met extra waterkoeling in het systeem ) en die 2 GB video geheugen zou dan van pas moeten komen om de Detail Distance op 100 te kunnen zetten...........

Dat de 9600 nou wat ouder is maakt volgens mij toch niet zoveel uit???

De kloksnelheid zou toch hetzelfde blijven als van de ATI 4870 overclocked.

En ze zouden beiden air- en watergekoeld zijn....

So what makes te difference? :confused:

Ik viel voor die Nvidea omdat hij door dat bedrijf zou worden overclocked ( en dus fors, met extra waterkoeling in het systeem ) en die 2 GB video geheugen zou dan van pas moeten komen om de Detail Distance op 100 te kunnen zetten...........

Dat de 9600 nou wat ouder is maakt volgens mij toch niet zoveel uit???

De kloksnelheid zou toch hetzelfde blijven als van de ATI 4870 overclocked.

En ze zouden beiden air- en watergekoeld zijn....

So what makes te difference? :confused:

Om ter beginnen dat van de distances 100 is niet waar. Daar heb je lang geen 2 gb voor nodig. Met 512 mb heb je ABSOLUUT genoeg. Daarnaast de kloksnelheden hetzelfde?? Daar mag je jezelf nog wel eens in verdiepen. de HD4870 heeft Gddr5 geheugen. Maw de geheugen snelheid is iets langzamer maar het is effectief 4× zo snel. Dus 900 mhz is effectief 3.6 ghz. Daarnaast zijn de chips totaal verschillend en kan je ze eigenlijk maar op 1 manier met elkaar vergelijken. Benchmarks! Als je de becnhmarks met elkaar vergelijkt kom je er achter dat de 4870 wel degelijk een veel betere keuze is. Dat ie crashed is niet omdat de videokaart slecht is. Zeker niet in dit geval waarschijnlijk ligt het hem ergens anders.

Laatst bewerkt:
Als die ATI 4870 overgeklokt is kan het zijn dat je voeding niet sterk genoeg was om alle hardware van stroom te voorzien, aangezien overclocked hardware vaak/altijd fors meer stroom nodig heeft dan normaal. Dat kan dus je crashes hebben veroorzaakt.
ATI zijn kwalitatief net zo goed of beter als Nvidia dus aan de kwaliteit van de kaart heeft het zeker niet gelegen.

Als die ATI 4870 overgeklokt is kan het zijn dat je voeding niet sterk genoeg was om alle hardware van stroom te voorzien, aangezien overclocked hardware vaak/altijd fors meer stroom nodig heeft dan normaal. Dat kan dus je crashes hebben veroorzaakt.
ATI zijn kwalitatief net zo goed of beter als Nvidia dus aan de kwaliteit van de kaart heeft het zeker niet gelegen.

9600m gt?

Hoe kom je bij die M?? Dan zou het een mobilty moeten zijn dus een laptop.

ja ik heb een 9600m gt, ik kan het wel op medium spelen met 1280x800 res, dus ik verwacht dat de 9600gt het wel op high kan spelen, want die is minsten 2x beter dan de 9600m gt, toch?

Dat kan ie waarschijnlijk ook wel. Alleen heeft hij nu een HD4870 die veel beter is dan een 9600gt. Waarschijnlijk heeft hij nu verkeerde of slecht werkende drivers.

Dat kan ie waarschijnlijk ook wel. Alleen heeft hij nu een HD4870 die veel beter is dan een 9600gt. Waarschijnlijk heeft hij nu verkeerde of slecht werkende drivers.

Ja 4870 is wel beter dan 9600m gt, maar gta 4 is beter optimezed voor nvidia engine (heb ik op een forum gelezen), maar ik denk ook dat hem probleem bij de drivers ligt, echt a pain in the ass, die drivers, vooral die van ati.

Ja 4870 is wel beter dan 9600m gt, maar gta 4 is beter optimezed voor nvidia engine (heb ik op een forum gelezen), maar ik denk ook dat hem probleem bij de drivers ligt, echt a pain in the ass, die drivers, vooral die van ati.

Nou dat van Nvidia optimized valt echt zwaar tegen in praktijk. In GTA IV moet de HD4870 20 fps meer halen dan een 9600gt. Kijk hier maar eens. (en toen was er een link) Daar kan je zien dat de HD4870 echt een stuk beter is dan de 9600gt. Dat de drivers van Ati slechter zijn ben ik gedeeltelijk met je eens. Nvidia geeft betere SLI ondersteuning dan Ati crossfireX maar met een single GPU merk je bijna geen verschil tussen de drivers.

Nou dat van Nvidia optimized valt echt zwaar tegen in praktijk. In GTA IV moet de HD4870 20 fps meer halen dan een 9600gt. Kijk hier maar eens. (en toen was er een link) Daar kan je zien dat de HD4870 echt een stuk beter is dan de 9600gt. Dat de drivers van Ati slechter zijn ben ik gedeeltelijk met je eens. Nvidia geeft betere SLI ondersteuning dan Ati crossfireX maar met een single GPU merk je bijna geen verschil tussen de drivers.

ja oke ik ben totaal met je eens, maar ati 4870 kun je niet echt vergelijken met de 9600gt. kijk maar naar de 4870x2 die haalt een minder fps dan de geforce 260, tewijl in andere spellen de 4870x2 veel beter scoort dan de 280, maar goed hij heeft de keuze tussen de 9600gt en ati 4870, in dat geval zou ik ook voor de 4870 gaan, maar die is toch veel duurder?

Laatst bewerkt:
Ook problemen.

Beste mensen,

Ik heb sinds enige tijd grote grafische problemen met mijn videokaart. Ik heb mijn computer in juni gekocht. Ik heb toen gewoon assasins creed gespeeld. Hij deed het fantastisch, de graphics waren zeer goed. Ik heb later ook nog COD 4 gespeeld. Geen enkel probleem.

Nu heb ik sinds enige tijd echter grote problemen. De graphics zijn werkelijk beroerd. COD 5 en GTA IV zien er werkelijk niet uit. Ik heb mn drivers geupdate, maar dat had geen enkel effect.

Heeft het misschien iets te maken met een foute bouw van de kast? Dat de onderdelen te dicht op elkaar zitten, waardoor de videokaart te heet wordt?

Ik heb mijn computer bij Paradigit gekocht, dit zijn de specs:

- Coolermaster Elite 333 ATX zwart . Exclusief voeding
- Forton Source 400W Voeding ATX 2.0 Active PFC/12 cm Fan
- MSI P6NGM-L DDR2 GeForce 7050 PCI-E m-ATX S-775/LAN/S-ATA/USB2.0/DDR2800
- 1024 MB A-Data DDR2/800 Dimm Bulk
- 2048 MB A-Data DDR2/800 Dimm Bulk
- Samsung 750 GB Sata II U300 7200RPM 32MB
- EVGA GeForce 9600GTSC 512MB PCI-E GPU: 675MHz / MEM:1,80 GHz

Systeemmodel: MS-7366
BIOS: Default System BIOS
Processor: Intel Core 2 Quad CPU Q6600 2.40GHZ incl. Intel Boxed Cooler
Geheugen: 3GB RAM