GeForce FX 5200

Status
Niet open voor verdere reacties.

K@RTJE

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Sinds een week ondervind ik problemen met Need for Speed te spelen. Nu vroeg ik mij af of het in de afstelling van mijn videokaart zou liggen. Het probleem is dat ik een "stokkerig"beeld krijg tijdens het spelen of het beeld blijft stilstaan. Ik heb een GeForce FX 5200 128 Mb ddr ram die draait onder XP Home Edition met een Celeron 1.7 Ghz en 384 Mb intern geheugen. ook heb ik DirectX 9 al geinstalleerd maar dit gaf ook weinig verbetering

Andere videokaart driver geprobeert?
Instellingen in het spel zelf wat lager gezet?

GeForce

Ik heb de instellingen in het spel op 16 bit gezet en dat scheelt wel een beetje maar het is nog niet optimaal. Zou ik misschien te weinig intern geheugen hebben ?

Re: GeForce

Geplaatst door K@RTJE
Ik heb de instellingen in het spel op 16 bit gezet en dat scheelt wel een beetje maar het is nog niet optimaal. Zou ik misschien te weinig intern geheugen hebben ?

384 MB is normaal gezien ruim voldoende om NFS te spelen, heb je je virtueel geheugen misschien uitgeschakeld?

GeForce

Daar vraag je mij wat.................hoe kan ik dat virtueel geheugen checken ? En wat de drivers betreft deze kaart heb ik 2 weke geleden gekocht dus ik neem aan dat hij vrij up to date is.

Re: GeForce

Geplaatst door K@RTJE
Daar vraag je mij wat.................hoe kan ik dat virtueel geheugen checken ? En wat de drivers betreft deze kaart heb ik 2 weke geleden gekocht dus ik neem aan dat hij vrij up to date is.
Dat je de videokaart twee weken geleden gekocht hebt wil zeker niet zeggen dat je recente drivers hebt.
De geleverde drivers zijn (meestal) oudere drivers.
Ik zou dus een update proberen als ik jou was.

Over je virtuele geheugen;
Als je 384 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 780 en de bovengrens op 1152
Bron;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=84207

GeForce

Oke ik heb de nieuwe drivers geinstalleerd en het virtueel geheugen aangepast. Hij doet het nu een stuk beter. Heel af en toe blijft het beeld even stilstaan maar dat kan ook komen omdat het een kopie is.

Thanx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan