geforce fx 5600 naar TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

artsmak

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Ik heb een videokaart geforce fx 5600, windows xp en een sony tv . Ik wil graag beeld overbrengen van de pc naar de tv. Ik heb een kabel (s-video) aangesloten op de tv met behulp van een scart-tussenstuk. Ik domme ik dacht dat alles nu voor mekaar zou zijn, maar nee hoor. Ik krijg geen beeld van de pc op mijn tv. Wie weet raad? Ik heb al naar verschillende paginas gekeken over deze materie, maar daar begrijp ik niets van (volgens mij gaan die over andere videokaarten).

Nview

Ik weet wel hoe ik moet komen op : Nview instellingen. Maar ik weet niet wat ik vervolgens moet doen .Sorry, ik ben niet zo goed thuis in deze materie

Ga naar buroblad, eigenschappen, instellingen, geavanceerd, (naam) videokaart en kies dan voor:

problemen oplossen, beeldshermen detecteren........

Bedankt voor je reaktie Ik heb het volgende gedaan:

bureaublad , eigenschappen, instellingen, op het blauwe vierkant (met 2 erop) geklikt, geavanceerd, tabblad met geforce FX 5600, (er komt dan ook een soort zijuitvalmenu), apparaat selecteren, en dan zie ik onder TV staan : pal B, automatische selectie. Dit lijkt mij te kloppen. Maar misschien zit het probleem in de TV . Ik heb hem op het videokanaal staan. En heb ook al met de zenderzoekfunctie van de TV alles afgezocht. Of doe ik nog iets verkeerd? Moet ik iets doen met Nview of zo?

Laatst bewerkt:
Ik heb daar gekeken, maar volgens mij heb ik hetgeen daar staat, gedaan of het is niet van toepssing.

ik bedoel vooral onderin die pagina waarin de kanalen voor de tv worden besproken of heb je dat ook bekeken?

Daar staat iets over ext 1, ext 2 et cetera . Ik kan iets dergelijks niet op mijn Sony trinitron vinden. Het zal dus wel aan de TV liggen. (of aan mijn beperkte kennis van het een en ander)

ik denk omdat het e.e.a. bij jou vermoedelijk ook middels een (verloop) scart gebeurt, dat je uiteindelijk beeld zal "vinden" op de AV1 of AV2 (dat zijn dacht ik door Sony gebruikte termen?)

sony-TV (kv-21xstd)

Het is mij wel gelukt om via ''herkennen'' een 2 op de TV te toveren. Weliswaar met een slecht beeld en in Zwart-wit. Een ander probleem is dat ik geen handleiding van mijn sony-TV (kv-21xstd) heb. Op internet is het mij niet gelukt die te vinden. Ik druk mij suf op de knoppen, maar ik zou niet weten hoe ik op ext 1 of av 1 et cetera moet komen.

op je afstandsbediening zijn dat de icoontjes / toetsen met een vierkantje met afgeronde hoekjes en een pijltje dat naar buiten wijst.

zwart-wit beeld Jippieeeee!

Ik ben nu eindelijk zo ver dat ik een loepzuiver zwart-wit beeld op mijn TV heb. Op zich ben ik al aardig tevreden. bedankt voor de hulp.
Klopt het dat ik geen kleurenbeeld kan krijgen omdat ik een scartadapter gebruik? Volgens mij moet ik wel een scart-adapter gebruiken, omdat mijn videokaart een s-video-uitgang heeft? Of moet ik ik proberen een kabel te maken die van de s-video uitgang loopt naar de antenneingang om een kleurenbeeld te krijgen?

kwaliteitsverschil s-videokabel/compos.kabel

Ingewikkeld hoor. Maar ik heb begrepen dat ik mijn S-videokabel moet inwisselen voor een compositekabel. Ik moet dus een overgangssnoertje hebben tussen mijn s-video out uitgang van mijn videokaart, en de composietkabel. Aan het andere uiteinde van de composietkabel moet ik de scart-adapter aansluiten die ik in mijn tv steek (mijn tv heeft namelijk alleen een scart-aansluiting). Op die manier krijg ik dus een kleurenbeeld. ik vraag mij echter af of dan de kwaliteit van het beeld niet verslechterd ( lengte kabel is 5 mtr), want ik begrijp dat een composietkabel een slechtere kwaliteit levert dan een s-videokabel.

(mijn hemel wat heb ik een hoop geleerd)

Heey, ik heb ook die Sony tv en ben de gebruiksaanwijzing ervan kwijt. En ben ook met precies hetzelfde bezig. Alleen hoe krijg ik die tv op het videokanaal??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan