Geforce FX 5700LE

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulusss

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2004
Hey,

ik heb net mijn computer geformateerd, maar nu heb ik een probleem met mijn videokaart: Geforce FX 5700LE. Ik ben er inmiddels al 2 en een half uur mee bezig geweest en nu hoop ik dat jullie mij kunnen verder helpen, want ik zit helemaal vast.

Wanneer ik nu bv warcraft 3 open, krijg ik dit te zien: 'Cannot display this video mode'. Wel kan ik de resolutie zetten op 800x600x32 ; maar dit is niet scherp, en mijn videokaart zou veel beter moeten aankunnen.

De kenmerken:

- GeForce FX 5700LE
- IRQ: 16
- BIOS-versie: 4.36.20.33.0C
- bustype: agp 4x
- aanwezige geheugen: 256 mb
- systeemprocessor: intel pentium 4 CPU 2.40GHz
- directX-versie: 9.0c
- gegevens stuurprogrammaversie: versie bij al die .ddl bestanden = 6.14.10.6693
- stuurprogrammaversie: 6.6.9.3, datum = 29-10-2004
- beeldscherm: dell 1500FP
- ik heb '66.93_win2kxp_english' geïnstalleerd
- infinst_enu ook geinstalleerd: Ver: 6.2.1.1001 Date: 7/26/2004

Weten jullie misschien waar het aan ligt? of hebben jullie tips? zou echt super zijn als dit probleem opgelost zou kunnen worden!! Als jullie meer gegevens nodig hebben hoor ik het graag.

Bedankt!

Paulusss

Welkom op Helpmij.:)

Heb je de chipset driver van je moederbord geinstalleerd?
Staat op de cd-rom die bij je moederbord hoort.

heb je toevallig ook een onboard videokaart?
heb je een cd bij je mobo, en die ook weer geinstalleerd?
moet ie niet op agp 8x staan?

"Welkom op Helpmij."

Bedankt !! :D

-------------

"heb je toevallig ook een onboard videokaart?"

weet ik niet zeker, maar lijkt me niet: mijn vorige videokaart was voor het formateren GeForce MX440 en die deed het gewoon na een installatie van de driver van nvidia..

------------

"Heb je de chipset driver van je moederbord geinstalleerd"

Bedoel je deze?

The Intel® Chipset Software Installation Utility installs the Windows* INF files. The INF files inform the operating system how to properly configure the chipset for specific functionality, such as AGP, USB, Core PCI, and ISAPNP services.

Versie 6.2.1.1001 Date: 7/26/2004 deze heb ik geïnstalleerd, dus dit zit ook goed lijkt me

-------------

"moet ie niet op agp 8x staan?"

Jah, dat zou moeten; tenminste volgens de kenmerken van deze kaart! dit deel snap ik ook niet :\

---------------

als iemand nog meer oplossingen weet.. aub ik ben al zo lang hiermee bezig!

bedankt voor de gegeven reacties!

je zou even in de bios moeten kijken om te checken of ie wel op agp staat, of dat er een onboard kaartje aanstaat!

heb ik gedaan; dit ben ik te weten gekomen wat betrekking (naar mijn weten!) heeft op mijn videokaart

1. apg - aperture: 128 mb >> kan kiezen uit 32 mb tm 256 mb

2. primary video controler: AGP

3. video dac snoop: off

4. pci IRQ assignment: nvidia corp vga adapter: irq3

------
dit moet kloppen toch?

over punt 3 en 4 ben ik niet zeker of dat zo zou moeten, misschien dat iemand anders je verder kan helpen, ik weet het namelijk verder niet

Bedankt in ieder geval voor je moeitje! Misschien dat iemand anders een andere kijk hierop heeft? hoor het graag

Je AGP Aperture staat wel hoog vind ik! Ik heb het gewoon op 64mb staan, het vreet volgens mij alleen maar geheugen.

Probeer het eens op 64mb te zetten, ik weet niet of dat veel zal helpen eigelijk maar probeer het eventjes :)

De AGP Aperture mag wel op die waarde staan.

Punt 4 heb je dat zelf ingesteld?

nee, staat allemaal zo sinds ik windows heb geinstalleerd; heb er niets mee gedaan. Ik zal zo die waarde 's proberen te veranderen!

Kijk eens of je die waarde op automatisch kunt zetten.

Net gedaan, maar nee, ik kan alleen maar kiezen uit

32 - 64 - 128 - 256 :\ auto staat er niet bij..

ik heb dit probleem voordat ik deze computer heb geformateerd had, al een keer eerder gehad; alleen toen had ik het opgelost door drivers (van mijn oude videokaart) te uninstallen en weer te installeren; maar dat werkt nu blijkbaar niet.. het is een raar probleem :confused: ; ik hoop dat we eruit kunnen komen!

Laatst bewerkt:
Geplaatst door paulusss
32 - 64 - 128 - 256 :\ auto staat er niet bij..
Ik dacht dat je het over punt 4 had.
Die bedoelde ik, kijk of die op automatisch kan staan.

nee, ik krijg dit te zien van die IRQ's:

PCI IRQ assignment:

-nvidea corp vga adapter: IRQ 3
-intel corp usb adapter: IRQ 11
-intel corp serial bus: IRQ 10
-creative labs multimedia: IRQ 11
-(unknown manf) network card: IRQ 11

IRQ reservations:
-3 available
-4 available
-5 reserved
-7 available
-10 available
-11 available
-14 available
-15 available

-----------

ik kan hem niet op auto zetten; alleen kiezen uit deze irq getallen.

Geplaatst door gamemaster111
over punt 3 en 4 ben ik niet zeker of dat zo zou moeten, misschien dat iemand anders je verder kan helpen, ik weet het namelijk verder niet

offline ::::ruudje bios weet je nog van school:rolleyes:

irq etc etc

afijn,

harry

ps. voor de helpmijers , dit was effe tussen ruud en mij

misschien een wat oudere driver proberen???
Is het een officiele videokaart (en niet bijv een medion-nvidia of zoiets??)

Volgens mij is het wel een rotkaart, de laatste weken lees ik niets anders als problemen met deze kaart...

ja het is een officiele kaart; ik heb net al een oudere driver proberen te installeren maar tevergeefs...

wat is een goed programma waarmee ik mijn hardware kan zien? en misschien ook kan aangeven wat al ondersteund is met software en wat niet???

bedankt

kan iemand mij helpen plz! ik zit nu al een week te zoeken naar antwoorden op mijn vraag, maar ik kan geen antwoorden vinden..

ik heb een report in deze bijlage toegevoegd zodat jullie eventueel de fout kunnen herkennen, of mij verdere tips kunnen geven..

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan