GeForce FX?!!?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juuwtje

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2002
Wie weet er 1 reden om een gf FX te kopen??
1. Hijs TE duur
2. Hijs lelijker, er zit iets in zodat de textures wazig worden.
3. hijs langzamer

In vergelijking met de 9800

Er is geen reden om hem te kopen.

Hij presteert niet of nauwelijks beter dan een r9700. Lekker laten liggen dus.

Over een paar jaar is hij misschien véél geld waard.. :-)

Nou, het wordt nooit zo'n collectors-item als die vage Voodoo 6000 (of welk type was het ook al weer) met 4 GPU's en externe voeding... De FX (in ieder geval de NV31 en 34) gaat echt massa-geproduceerd worden en serieus de gf4 vervangen.

Op zich is de fx5200 heel zo slecht nog niet. Niet te duur en dan zijn we eindelijk af van naar mijn mening de slechtste videokaart van Nvidia, de gf4MX. Maar Nvidia zou Nvidia niet zijn als ze niet weer een slimme truuk bedachten om weer wat geld te kloppen... (dikke flame, ik weet 't...)

aan de redenen om geen fx te kopen wil ik nog toevoegen:
Een FX is ook nog eens heel luidruchtig... (alleen 5800)
too-loud.gif

Dat was de Voodoo 6 6000:

voodoo6_2.jpg

Je plaatje doet 't trouwens wel.

jammer. Plaatje doet het niet. Dan maar zo:

Bijlagen

• too-loud.gif
    too-loud.gif
    73,2 KB · Weergaven: 52
Geplaatst door Steve
Dat was de Voodoo 6 6000:
Als ik jou toch niet had... :D:D:D

Hier doet het plaatje het nogsteeds niet. (er staat alleen zo'n laatje van tomshardware en dat was niet de bedoeling...)

Ik zag gister trouwens een GF FX 5200 in de Metro (OV-Krant) staan voor 119 euro, maar ik vrees dat dat een baggerkaart is.....alhoewel er wel stond dattie DX9 ondersteunt....

Maar er stond in kleine lettertje naast: model/prijs-wijzigingen en drukfouten voorbehouden, dus ik weet niet of dat wel klopt.......:rolleyes:

Geplaatst door Lonnilt
Ik zag gister trouwens een GF FX 5200 in de Metro (OV-Krant) staan voor 119 euro, maar ik vrees dat dat een baggerkaart is.....alhoewel er wel stond dattie DX9 ondersteunt....

Maar er stond in kleine lettertje naast: model/prijs-wijzigingen en drukfouten voorbehouden, dus ik weet niet of dat wel klopt.......:rolleyes:

Klopt wel hoor.

De prestaties van de GeForce FX 5200 Ultra zitten redelijk in de buurt van de GeForce4 Ti 4200 en gezien de lage prijzen van deze kaarten verwacht de reviewer dat ze wel een succes kunnen worden

http://www.tweakers.net/nieuws/25905

In UT2003 presteert ie dus veel minder dan de Ti4200, dus dan is het ook niet zo'n beste kaart......dus ik hou het maar bij mijn GF4Ti4200.......

Geplaatst door Lonnilt
In UT2003 presteert ie dus veel minder dan de Ti4200, dus dan is het ook niet zo'n beste kaart......dus ik hou het maar bij mijn GF4Ti4200.......
zou ik wel doen ja. Een fx5200 is nl bedoeld als opvolger van de mx. De fx5600 moet de 4200 opvolgen. Maar die legt het weer af tegen de radeons...

Waarom een slecht presterende FX5200 kopen als je voor hetzelfde geld een Radeon 9500 (Pro) zult hebben tegen die tijd..

Elke ATi-kaart (9800 > 5800, 9600 > 5600, 9500 > 5200) wint het van zijn duurdere nVidia-broertje... ATi is echt heel goed bezig op dit moment.

Geplaatst door Steve
Waarom een slecht presterende FX5200 kopen als je voor hetzelfde geld een Radeon 9500 (Pro) zult hebben tegen die tijd..

Elke ATi-kaart (9800 > 5800, 9600 > 5600, 9500 > 5200) wint het van zijn duurdere nVidia-broertje... ATi is echt heel goed bezig op dit moment.
Hoort de 9200 niet tegenover de 5200 te staan? Want anders is het ATi-broertje (9500) wel bijna dubbel zo duur als zijn Nvidia tegenhanger (5200). Wel vééél sneller natuurlijk

Idd is ATI goed bezig op dit moment. Als nVidia zo doorgaat met het uitbrengen van matig presterende kaarten, dan is mijn volgende aankoop dit keer een ATI.

Alhoewel ik 1 geval ken van iemand die zeer slechte ervaringen kreeg met een Club3D Ati Radeon 9700 Pro, wat waarschijnlijk lag aan zijn voeding.

Mocht iemand hier geintresseerd in zijn:
http://forum.gamer.nl/showthread.php?threadid=44619&perpage=25&pagenumber=1

de namen zijn allemaal zo mooi tegenover elkaar gezet dat het me de bedoeling lijkt om die twee kaarten tegenover elkaar te zetten.

Over de prijs heb je gelijk. Ik was de 64mb versie vergeten en die is idd een stuk goedkoper...

Hoezo slechte ervaringen met de 9700 Pro als het aan de voeding lag..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan