GeForce FX?!!?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Steve
Hoezo slechte ervaringen met de 9700 Pro als het aan de voeding lag..

Mijn probleem niet, ik meende dat hij een 250w voeding had op een P4 1.7 ghz.

Jaa kijk, dan zal je ook problemen hebben met een Geforce FX of eender welke videokaart :D

Mwah, een Tnt2 32mb AGP moet dat voedingsblok makkelijk kunnen trekken. Zelfs met een 235w moet dat lukken, alleen dan niet met een P4 als cpu...

Ja uiteraard met hetzelfde systeem.. Maar ik vind het een beetje kortzichtig van je maat om te zeggen 'slechte ervaringen met de 9700 Pro', als de voeding duidelijk het probleem is.

Geplaatst door Steve
Ja uiteraard met hetzelfde systeem.. Maar ik vind het een beetje kortzichtig van je maat om te zeggen 'slechte ervaringen met de 9700 Pro', als de voeding duidelijk het probleem is.

Punt 1) Hij is me maat niet. Et is een forum die ik vaak bezoek en deze topic vond ik wel opzienbarend :D

Punt 2) Hij verstaat blijkbaar iets anders onder ''slechte ervaringen met..."

Punt 3) Euhmz, die is er niet... :eek: :p

klopt het echt dat die FX van Nvidia een bagger kaart is? sta zelf op het punt een nieuwe videokaart te kopen en zag vandaag de FX en vond hem wel aantrekkelijk geprijst... ben op zoek naar een kaart van onder de 150,-

PC: PIII 600, maar wil binnenkort gaan upgraden speel vooral spellen als MOHAA, BF1942 en UT.... heeft iemand een goede tip voor een goede videokaart?

Geplaatst door depaashaas
MOHAA, BF1942 en UT
hmm, als je veel games speelt kun je beter wat meer geld investeren in een videokaart, die je eventueel ook mee kunt nemen naar een volgend systeem. Kijk dan eens naar een radeon 9500 (pro)

De fx5200 is leuk geprijsd maar voor games (en al helemaal nieuwe games als ut2 en doom3) is ie echt niet snel genoeg...

Geplaatst door meelman

-lap tekst-
De fx5200 is leuk geprijsd maar voor games (en al helemaal nieuwe games als ut2 en doom3) is ie echt niet snel genoeg...

Met UT2003 haal je op 1024x768 alles op Highest, makkelijk een FPS van 60-65 online met een GF4 Ti4200 128mb. DoomIII wordt moeilijker, maar deze is dan ook veel zwaarder.

Maar goed, dit hangt dan verder ook van de rest van het systeem af.

Geplaatst door Muurhond
Maar goed, dit hangt dan verder ook van de rest van het systeem af.
p3 600 :confused:

Een FX is zeker geen slechte kaart maar als je op het punt staat te gaan upgraden (dus de levensduur van je pc wilt verlengen) en graag games speelt is het verstandig een videokaart te kopen die daarin mee kan. En het gaat hier om een fx5200 en dat is nou niet echt een game-monster.

Met UT2003 haal je op 1024x768 alles op Highest, makkelijk een FPS van 60-65 online met een GF4 Ti4200 128mb.
Ik heb het niet gecontroleerd, maar die uitspraak van Lonnilt klopt volgens mij aardog

Klopt, ik praat dan ook over mijn eigen ervaringen.

Een R9700 is een mooi kaartje, maar ik betwijfel het of deze DoomIII ook soepeltjes kan verwerken. Laten we zeggen met minimaal 40fps.

Ik gok dat na DoomIII er niet direct games opduiken met dezelfde graphics of misschien zelfs de DoomIII-engine. Dat zal nog wel een jaartje duren. Tot nu toe maken de games die nu uitkomen, vooral gebruik van de laatste versies van Unreal-Engine. Deze komen bij lange na niet in de buurt van de DoomIII-graphics. Dat wil niet zeggen dat de graphics van deze games oerlelijk zijn. Een GF 4 Ti is in staat deze games nog zeer snel te verwerken, mits zoals al eerder gezegd, je systeem ook niet één van de oudsten is.

Ik ga dus met je mee Meelman, dat een GF FX5200 niet erg lang meer mee gaat, tenzij er nog weinig op de DoomIII Engine-gebaseerde games uitkomen. Maar dan voldoet in principe de GF4 Ti's ook nog perfect.

Geplaatst door Muurhond
Een R9700 is een mooi kaartje, maar ik betwijfel het of deze DoomIII ook soepeltjes kan verwerken. Laten we zeggen met minimaal 40fps.
Ik hoor meer berichten over hoe zwaar Doom3 wel niet is. Maar het lijkt mij marketing-technisch gezien niet handig een game uit te brengen die op een videokaart uit het topsegment nog niet snel draait...
Ik denk dat het dus wel meevalt.

Over de prestaties met U2 engine weet ik weinig te vertellen omdat ik de game niet heb... Dus pak ik er de reviews even bij:
http://www17.tomshardware.com/graphic/20030311/geforcefx-5600-5200-03.html#unreal_tournament_2003

Hij haalt bij 1024x786 nog 60fps, maar als de resolutie of de image quality verhoogd wordt... En dan hebben we het hier nog over een fx5200ultra

Deze reviews kende ik nog niet. De GF4 Ti 4200 8x AGP is zelfs sneller.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Muurhond
DIK GEDRUKT-mode nog aan staan? :D

Deze reviews kende ik nog niet. De GF4 Ti 4200 8x AGP is zelfs sneller.
ja, foutje. '[/' vergeten. Is al opgelost...

Ik vind de prestaties van al die nieuw kaarten tegenvallen. (alle fx-en, de 9600pro, enz) Misschien wordt het beter als er nog wat aan de drivers gesleuteld wordt...

Uiteraard, dat is altijd zo. En elke keer opnieuw gaat iedereen dan roepen 'de kaart is slecht', terwijl hij een paar weken later ineens een stuk beter presteert.

Ik probeerde op de Nvidia-site de kaarten-ondersteuning te zoeken voor de laatste Detonator-versie 43.45, maar dat staat er ineens niet meer bij?

Anyway, ik weet haast wel zeker dat versie 43.45 volledige ondersteuning biedt voor de GF FX. Ik denk dan ook niet dat hier bugs inzitten in het nadeel van een GF FX-kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan