GeForce GTX 280

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tythor Zeth

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Hallo,

Ik wil graag een nieuwe videokaart om mooiere graphics te hebben:rolleyes:
Ik heb de GeForce GTX 280 gekozen, want die bleek de beste te zijn.
Maar daar komen wel een aantal vragen bij kijken:
- Worden de graphics wel een stuk beter?
- Past het in mijn computer?
- Kan mijn voeding het aan?

Ik zal hier even de specs van mijn computer neerzetten:
Dell Dimension 9200
Intel Core 2 Duo 6600 (2.40GHz)
4 GB RAM @ 667MHz
32 bit Windows XP
nVidia GeForce 7900 GS
320GB 7200rpm SATA Hard Drive

Hier even de dxdiag:

------------------
System Information
------------------
Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 3 (2600.xpsp_sp3_gdr.080814-1236)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Dell Inc.
System Model: Dell DXP061
BIOS: Phoenix ROM BIOS PLUS Version 1.10 2.5.3
Processor: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz (2 CPUs)
Memory: 3070MB RAM
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)

---------------
Display Devices
---------------
Card name: NVIDIA GeForce 7900 GS
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce 7900 GS
DAC type: Integrated RAMDAC
Display Memory: 256.0 MB
Current Mode: 1280 x 1024 (32 bit) (60Hz)
Monitor: Dell 1703FP (Digital)
Monitor Max Res: 1280,1024

Geen idee waar ik de specs van mijn voeding kan vinden:o
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

De graphics worden zeker weten beter:) maar ik weet niet of het jouw in de kast past. Voor de voeding moet je even je pc open maken en dan staat het meestal op de zijkant van je voeding. Wel even de stroom er af.:thumb:

De graphics worden zeker weten beter:) maar ik weet niet of het jouw in de kast past. Voor de voeding moet je even je pc open maken en dan staat het meestal op de zijkant van je voeding. Wel even de stroom er af.:thumb:
Oke bedankt voor de snelle reactie:p
Ik hoor net dat mijn computer 375 Watt heeft, dat betekend dus dat ik er 1 van 500 moet kopen? :(

en zoals gangkill terecht opmerkte: Past de kaart wel in jouw kast: is de kast groot genoeg?

dimen_9200_inside.jpg

Een plaatje van de kast is zal kijken of de maten ook ergens op het www staan. Wat ik me ook afvroeg is die videokaart niet overkill met de rest van het systeem of valt dat wel mee?

breedte: 18 cm
diepte: 43.4 cm
Hoogte: 45.2 cm

Laatst bewerkt:
Valt opzich denk ik wel mee, zit beetje met het feit in mn maag dat het hier om een Dell gaat, weet niet hoe het op het moment is met Dell computers maar heb zelf ooit eens bij iemand gekeken en kon toen gewoon vrij weinig tot niks zelf beunen omdat alles via Dell gelocked is enzo. Natuurlijk kun je hardware vervangen maar mijn vraag is of je niet straks ergens je neus stoot met het installeren van je zooi.

Een GTX280 betekent dat je grofweg 500 euro kwijtbent aan de kaart en een nieuwe voeding.

Overweeg eens een goedkopere GTX260 die nu met de nieuwe drivers beter presteert dan de 4870, als je die ergens op de kop weet te tikken zou je naar mijn mening voor een hele kleine 350 euro klaar zijn incl. voeding.

Je kan natuurlijk nu ook gewoon een 9800GT kopen voor 100 euro dan heb je ook een betere kaart, en hou je veel geld over. Ik denk namelijk dat je er verstandig aan doet om over een half jaar of een jaar gewoon ook gelijk je moederbord en geheugen te verversen aangezien dat ook nie geweldig zal zijn.

ligt het aan mij of ziet die kast er vreemd uit, met name dat bluawe ding rond de pci-pcie poorten?
(ik neem aan dat dat ding er uit kan?)

Ja maar die prijs maakt niet uit want ik krijg het voor mijn verjaardag :p
Het lijkt mij een beetje sterk dat mijn computer te slecht is voor die kaart, m'n computer is toch goed, ondanks dat 'ie 2 jaar oud is?

dat het btx was dat had ik al gezien.
Maar ik kon dat blauwe ding niet thuisbrengen.
Zoals ik op dat grote plaatje nu zie kan je het volgens mij wel weghalen. Dat lijkt me wel nodig met een grote kaart.

Ik zou trouwens maximaal een GTX260 nemen, of eigenlijk zelfs een HD4850, of 9800GT(X).
Anders is je processor weer te traag.

edit: dat het blauwe ding in de weg zit zou ook gezichtsbedrog kunnen zijn (als ik langer naar het plaatje kijk)

Laatst bewerkt:
In de link die ik gaf, staat een duidelijkere afbeelding. Het lijkt mij een ondersteuning voor de pci kaarten en de processor koeling.

Verdikkeme dus het is niet slim om de GTX 280 te kopen door mijn processor? :(:(
Lekker dan

dan vraag je een gtx280, verkoop je die via internet en van die opbrengst koop je weer de nieuwe videokaart en de winst steek je in je zak....

Maar goed: een gtx260 en zware voeding is ook al snel 350 euro. Das toch een mooi cadeau!

je krijgt het voor je verjaardag zeg je, dan zou ik kiezen voor een nieuwe processor: q6600 en de 260, dan kom je ongeveer evenduur uit, en heb je ook nog eens een nieuwe processor erbij........

je krijgt het voor je verjaardag zeg je, dan zou ik kiezen voor een nieuwe processor: q6600 en de 260, dan kom je ongeveer evenduur uit, en heb je ook nog eens een nieuwe processor erbij........
He dat is een goed idee, thanks:D
Is de 260 en 280 weinig verschil by the way?
Enne, is het niet beter om een Dual Core te kopen met een hogere kloksnelheid (Bijv. E8600)? Aangezien Quad-Core nu nog niet zo goed is omdat het niet goed ondersteund is? Ik heb trouwens XP Home Edition, die support toch geen 4 cores :p

He dat is een goed idee, thanks:D
Is de 260 en 280 weinig verschil by the way?
Enne, is het niet beter om een Dual Core te kopen met een hogere kloksnelheid (Bijv. E8600)? Aangezien Quad-Core nu nog niet zo goed is omdat het niet goed ondersteund is? Ik heb trouwens XP Home Edition, die support toch geen 4 cores :p

Er zit wel wat verschil tussen de 260 en 280, maar dat is verwaarloosbaar als je denkt hoeveel meer je voor de 280 moet betalen, de games die je met 280 kunt spelen kun je ook moeiteloos met 260 spelen, dat quad core nog niet zo goed ondersteund wordt klopt wel, maar als je zulke dure dingen aanschaft, of kado krijgt, dan neem ik aan dat je ook in de toekomste goed wilt kunnen gamen, in dat geval zou ik voor quadcore gaan, en volgens mijn ondersteunt windows xp dualcore en quad core, dat weet ik niet zeker, je kunt daarvoor beter een andere topic aanmaken...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan